آذربایجان

ارتش آذربایجان در نبردهای شب گذشته تعداد زیادی از نظامیان و تجهیزات ارمنستان را نابود كرد

در شب ۱۲ تا ۱۳ اکتبر (۲۱ تا ۲۲ مهر)، اوضاع عمومی در خط مقدم جبهه در مسیر آغدره - آغدام و فیضولی - هادروت همچنان متشنج بود.

طبق اعلام وزارت دفاع آذربایجان، واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان که از آتش بس بشردوستانه پیروی نمی کنند، در گروههای کوچکی به مواضع ارتش آذربایجان حمله کردند.

در نتیجه ضدحملات انجام شده توسط ارتش جمهوری آذربایجان، «تعداد زیادی از نیروهای ارمنستان در جهات مختلف جبهه، ۳ دستگاه راکت انداز گراد بی‌ام-۲۱، یک دستگاه سیستم پدافند هوایی تور-ام‌۲کا‌ام، یک دستگاه راکت انداز خودرو زداس‌یو-۲۳-۴ شیلکا، ۲ دستگاه خودروی زرهی، ۳ دستگاه ۲آ۳۶ توپ کیاسینت-بی، یک عدد توپ کا‌اس-۱۹، یک عدد توپ هویتزر دی-۲۰، ۳ فروند پهپاد و چند فروند کامیون جنگی منهدم شدند.»

بر اساس اطلاعات دریافتی، «پرسنل هنگ ۵ خط‌شکن نیروهای مسلح ارمنستان در جریان عملیات های رزمی کشته شدند. همچنین، دست‌کم یک واحد از هنگ ۱ موتوری نیروهای ارمنستان در کمین سربازان ارتش آذربایجان قرار گرفتند و همراه با خودروهای زرهی در حال حرکت منهدم شدند.»

کاروانی از خودروهای زرهی هنگ ۴ موتوری ارمنستان که در مسیر عسگران در حال حرکت بودند به همراه گروهی از داوطلبان که از سمت  سیسیان ارمنستان به سمت مناطق اشغالی آذربایجان در حرکت بودند، با آتش‌بار دقیق منهدم شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا