آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

سجاد شهیری فعال مدنی ساکن سولدوز به دادگاه احضار شد

سجاد شهیری، فعال مدنی آذربایجانی ساکن سولدوز از سوی شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهر سولدوز (نقده)، با دریافت ابلاغیه‌ای در تاریخ ۲۱ مرداد ماه سال جاری برای رسیدگی به پرونده احضار شد.

اتهامات مطروحه بر علیه آقای شهیری، «عضویت در گروه تجزیه‌طلب گاماج» و «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» عنوان شده است.

سجاد شهیری به همراه ‌موسی ضیا‌ گرگری و ۴ تن دیگر از فعالین مدنی آذربایجانی در شهر سولدوز (نقده)، در تاریخ ۲۶ شهریور توسط مأموران اطلاعاتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده‌ بودند.

آقای شهیری در تاریخ ۲۶ دیماه سال ۹۸ نیز توسط ماموران اداره اطلاعات سولدوز بازداشت و در تاریخ ۱۲ اسفندماه، با پایان مراحل بازجویی از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان این شهر منتقل شده بود.

این فعال مدنی آذربایجانی نهایتا، روز چهارشنبه ۲۸ اسفندماه ۹۸، با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

آقای شهیری همچنین در تاریخ ۱ تیرماه ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سولدوز بازداشت و در تاریخ ۲۵ تیرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۸۰ میلیون تومانی تا پایان زمان دادرسی آزاد شده بود.

او نهایتا توسط دادگاه انقلاب شهرستان نقده به یک سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم به دلیل عدم سابقه کیفری به بیست روز حبس کاهش پیدا کرد.

آقای شهیری در جریان مراسم قلعه بابک در تاریخ ۱۵ تیرماه ۹۷ نیز به همراه ده‌ها تن دیگر بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا