جهانخاورمیانه

ارتش آمریکا یک موشک بالستیک ضد کشتی حوثی‌های را بر فراز خلیج عدن منهدم کرد

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، روز سه‌شنبه ۲۱ فروردین اعلام کرد که نیروهای ارتش ایالات متحده یک موشک بالستیک ضد کشتی شبه نظامیان حوثی‌های مورد حمایت ایران را بر فراز خلیج عدن منهدم کردند.

سنتکام در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است: «حدود ساعت سه بامداد (به وقت صنعا)، نیروهای ناوشکن یو.اس.اس میسون و سنتکام با موفقیت یک موشک بالستیک ضد کشتی که توسط تروریست های حوثی مورد حمایت ایران از یمن شلیک شده بود را بر فراز خلیج عدن رهگیری و منهدم کردند.»

این گزارش می‌افزاید،‌ این موشک احتمالا به سمت کشتی آمریکایی ام‌وی یورک‌تاون، با پرچم و متعلق به ایالات متحد، که تحت حفاظت دو ناوشکن آمریکایی حرکت می‌کرد، شلیک شده بود.

سنتکام اضافه کرده است که این حمله هیچ آسیب جانی و خسارتی به همراه نداشت.

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تصریح کرده است: «این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن ‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.»

شبه‌نظامیان حوثی‌ مورد حمایت ایران که کنترل پایتخت یمن و بیشتر مناطق پرجمعیت این کشور را در دست دارند، چند ماه است با ادعای آنچه حمایت از مردم فلسطین در برابر حملات اسرائیل می‌خوانند، حمله به کشتی‌های مرتبط به اسرائیل در دریای سرخ را آغاز کردند. دامنه این حملات سپس به سایر کشتی‌ها نیز گسترش یافت.

حملات حوثی‌ها، حمل و نقل جهانی از طریق کانال سوئز را مختل کرده و شرکت‌ها را مجبور کرده است مسیرهای طولانی‌تر و گران‌تری را در اطراف جنوب آفریقا انتخاب کنند.

نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا نیز در چندین نوبت حملات تلافی‌جویانه گسترده‌ای به مهمات، پهپادها و پایگاه‌های حوثی‌ها انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا