آذربایجانجهانسیاست

ارتش ترکیه برای سربازان آذربایجانی آموزش “کنترل هوایی خط‌ مقدم” داد

وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه ۱۴ شهریور در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که پرسنل نیروهای مسلح آذربایجان تحت آموزش "کنترل هوایی خط مقدم" قرار گرفته اند. 

این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرد: “به عنوان بخشی از همکاری های نظامی دو جانبه، فرماندهی نیروی هوایی ما به عنوان بخشی از فعالیت های پشتیبانی هوایی نزدیک، به نیروهای مسلح آذربایجان آموزش «کنترل هوایی خط مقدم» را انجام داد.”

به گزارش بخش خبری ای‌ان‌تی به نقل از منابع اینترنتی، کنترل هوای خط مقدم به عملیات رزمی با هدف هدف قرار دادن اهداف تعیین شده توسط هلیکوپترهای تهاجمی و هواپیماهایی که پشتیبانی هوایی نزدیک به نیروهای رزمی ارائه می دهند، در حالی که به نیروهای خودی آسیب نمی زنند، اشاره می کند.

کتابهای درسی ارتش آمریکا نشان می دهد که اهداف دشمن در خط مقدم بیشتر نزدیک به نیروهای خودی هستند، بنابراین نیروهای خودی می توانند در حین پشتیبانی هوایی مورد اصابت موشک‌های هواپیماهای خود قرار گیرند. این خطر از دو جهت سرچشمه می گیرد: خلبان ممکن است نتواند واحدهای خودی را در زمین ببیند، در حالی که استتار، وضعیت به سرعت در حال تغییر و مه مصنوعی در میدان جنگ باعث این خطرات می‌شود.

به همین دلیل، عملکرد اصلی کنترل کننده خط مقدم، محافظت از نیروهای خودی در برابر این حملات در هنگام پشتیبانی هوایی نزدیک است.

دستورالعمل ها و قوانین مربوط به کنترل جبهه هوایی بر اساس تجربه بسیاری از درگیری های نظامی تدوین شده است. ترکیه بر اساس استانداردهای ناتو در این زمینه تعلیم می‌دهد.

به گفته وزارت دفاع ترکیه، پرسنل هلی‌کوپترهای رزمی نیروی هوایی آذربایجان و پرسنل نیروهای پدافند هوایی در تمرینات کنترل هوایی خط مقدم شرکت داشتند.

این آموزش ها از نظر افزایش حرفه ای بودن ارتش آذربایجان مطابق با استانداردهای ناتو بسیار مهم است.

لازم به ذکر است که به ویژه پس از جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ، همکاری متقابل بین ارتش آذربایجان و ترکیه، تمرینات مشترک و شرکت پرسنل ارتش آذربایجان در روند آموزش در ترکیه افزایش یافته است.

تقریباً هر هفته نیروهای مسلح آذربایجان و ترکیه برخی فعالیت های مشترک را انجام می دهند و پرسنل ارتش آذربایجان به صورت گروهی در دوره های آموزشی در ترکیه شرکت می کنند.

همه اینها بخشی از بازسازی ارتش آذربایجان با استانداردهای ارتش ترکیه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا