آذربایجان

ارمنستان بار دیگر مناطق مسکونی آذربایجان را هدف قرار داد؛ ۲ برادر در ترتر شهید و ۲ نفر دیگر زخمی شدند

دادستانی کل آذربایجان اعلام کرد در ادامه اقدامات تروریستی و نقض هنجارها و اصول حقوق بین الملل رهبری نظامی-سیاسی متجاوز ارمنستان علیه غیرنظامیان آذربایجان، دو برادر در ترتر شهید شدند.

دادستانی کل آذربایجان اعلام کرد: «براساس دستورالعمل های رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان که یک سیاست ریاکارانه و غیر سازنده را دنبال می کند، نیروهای مسلح آنها شهرک‌ها – مناطق مسکونی و روستاها، زیرساخت‌های غیرنظامی-بیمارستان ها، مراکز درمانی، ساختمان های مدارس و کودکستان‌ها را همچنان با توپخانه سنگین مورد هدف قرار می‌دهند.

در ادامه آمده است: “با اندوه عمیق یادآوری می کنیم که در تاریخ ۲۸ سپتامبر (۷ مهر) سال ۲۰۲۰، حدود ساعت ۱۹:۰۰، در نتیجه توپ باران یک ساختمان چند آپارتمانی که برای معلولان و آوارگان قره باغ در شهرک «شیخ آخ» منطقه ترتر ساخته شده بود، دو برادر به نام‌های  عباس‌اوف خالیق آصف‌اوغلو، متولد ۱۹۸۱ و برادرش عباس‌اوف الشن آصف‌اوغلو ، متولد ۱۹۸۷، شهید شدند و ممداوف سیمور فضولی اوغلو، متولد ۱۹۸۴ و محموداوف فایق مالک اوغلو ، متولد ۱۹۸۹، با جراحات مختلف در بیمارستان بستری شدند.

در این بیانیه آمده است: «دادستانی کل جمهوری آذربایجان اسناد  و مدارک لازم را جمع آوری می کند تا اطمینان حاصل کند که نظامیان نیروهای مسلح ارمنستان که مرتکب جرایم مختلف شده اند به دادگاه کشیده شده و طبق قوانین بین المللی مجازات می شوند.»

همچنین خبر می‌رسد که نیروهای نظامی ارمنستان روستاهای یوخاری آغجاكند و قاراموسی‌لی منطقه گورانبوی را هدف توپخانه سنگین خود قرار داده‌اند.

سرهنگ واقف درگاهلی، سخنگوی مطبوعاتی وزارت دفاع آذربایجان با اعلام این خبر گفت امکانات زیرساختی و عمرانی آسیب جدی ندیده و “هیچ تلفاتی در بین اهالی روستا وجود ندارد.”

آقای درگاهلی گفت که نیروهای ارتش آذربایجان به این حمله با آتش توپخانه‌ جواب داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا