جهان

از سرزمین‌های اشغال شده توسط ارمنستان به آذربایجان چه‌ها برگشت؟ (رسانه‌های ارمنی)

پس از آزادسازی منطقه لاچین آذربایجان از اشغال طولانی مدت توسط ارامنه، در هنگام تعیین مرزهای بین ارمنستان و آذربایجان، برخی از مناطق در منطقه زنگه‌زور به آذربایجان بازگردانده شد.

پس از آزادسازی منطقه لاچین آذربایجان از اشغال طولانی مدت توسط ارامنه، در هنگام تعیین مرزهای بین ارمنستان و آذربایجان، برخی از مناطق در منطقه تاریخی زنگه‌زور (که بعداً به عنوان سونیک نامگذاری شد) به طرف آذربایجان بازگردانده شد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از اسپوتنیک ارمنستان، به ویژه در روستای «شورنوخ»، طبق اطلاعات اولیه، ۱۲ خانه در این روستا و مناطق مجاور به آذربایجانی ها بازگردانده می شوند.

همچنین ۱۲ ساختمان و منطقه کشاورزی در روستای «وروتان» و بیشتر زمین های «جامعه داوید بیگ» نیز به آذربایجان بازگردانده می شود. ارمنستان همچنین ۳۰ هکتار زمین در روستای قاراینج در منطقه زنگه‌زور (سیونیک) و نیروگاه برق واقع در خاک خود را به آذربایجان بازگرداند.

علاوه بر این، مناطقی از جاده گوروس-قافان، قافان-چاکاتن تحت کنترل آذربایجان قرار دارد. جاده اصلی قافان به روستای آغاراک کاملاً بسته است.

لازم به ذکر است که این سرزمینها در خارج از مرزهای سابق اتحاد جماهیر شوروی ارمنستان – در مناطق زنگیلان و لاچین آذربایجان واقع شده اند. یعنی، آذربایجان در حال احیای مجدد قلمرو حاکمیت خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا