آذربایجانایران

اعتراف گیری اجباری از عموی «اسرا پناهی» دانش آموز کشته شده اردبیلی

در حالیکه مسئولان حکومتی چندین روز است کشته شدن «اسرا پناهی» دانش آموز اردبیلی به دست نیروهای لباس شخصی را انکار می کردند، تحت فشار افکار عمومی این بار در اقدامی تکراری و نخ نما شده، عموی «اسرا پناهی» را مجبور کرده اند که بگوید این دانش آموز آذربایجانی به دلیل «بیماری» فوت کرده است.

در این اعتراف گیری اجباری که تحت فشار نیروهای اطلاعاتی امنیتی حکومت گرفته شده، عموی اسرا می گوید: «پدر اسرا پناهی یک ماه پیش فوت کرده است و خود اسرا نیز ناراحتی مادرزادی قلبی داشته و سه روز پیش (روز چهارشنبه) پس از انتقال با «آمبولانس» به بیمارستان، جان خود را از دست داد.»

در این اعتراف گیری، عموی اسرا مرتبا به جایی نگاه می کند که گویی متنی پیش روی اش قرار گرفته و از روی متن این سخنان را بازگویی می کند.

این اعتراف گیری اجباری در حالی کشته شدن «اسرا پناهی» را تایید می کند، که نیروهای حکومتی طی روزهای گذشته ادعا می کردند کشته شدن این دانش آموز از اساس کذب است.

لازم به ذکر است، روز چهارشنبه هفته گذشته در پی تلاش مسئولان دبیرستان دخترانه شاهد (رانی نظام) اردبیل برای اعزام دانش آموزان به تظاهرات حکومتی و خواندن «سرود سلام فرمانده»، دانش آموزان از این کار خودداری می کنند و شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر می دهند.

پس از آن، ماموران لباس شخصی به دبیرستان حمله می کنند و به شکل وحشیانه ای دختران دانش آموز را مورد ضرب و شتم قرار می دهند. بر اثر ضرب و شتم شدید نیروهای لباس شخصی، ۱۰ دانش‌آموز زخمی شده و به بیمارستان فاطمی منتقل می شوند و یکی از دانش‌آموزان بر اثر خونریزی داخلی جان خود را از دست می دهد.

ماموران همچنین پس از ضرب و شتم، ۷ دانش‌آموز را با همکاری مدیر و معاون مدرسه بازداشت کرده و با آمبولانس به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا