جهان

اعتصاب پزشکان در کره جنوبی در اعتراض به طرح افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی

در ادامه اعتراضات پزشکان کره جنوبی به طرح دولت این کشور برای رفع کمبود پزشک از طریق پذیرش دانشجویان بیشتر در دانشکده‌های پزشکی، روز سه‌شنبه یک هزار و ۶۰۰ پزشک کارآموز در بیمارستان‌های بزرگ این کشور دست به اعتصاب زدند.

اعتصاب پزشکان در کره جنوبی باعث افزایش نگرانی‌ها در خصوص اختلال شدید در کار بیمارستان‌ها شده است.

دولت کره جنوبی در راستای رفع کمبود پزشک در کشور در صدد است پذیرش‌ دانشکده‌های پزشکی را از سال تحصیلی ۲۰۲۵ به میزان دو هزار نفر افزایش دهد.

وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که شش هزار و ۴۰۰ پزشک و اینترن از مجموع ۱۳ هزار پزشک و اینترن این کشور روز دوشنبه استعفاد دادند.

طبق این گزارش، حدود یک هزار و ۶۰۰ پزشک بیمارستان‌های کشور روز دوشنبه محل کار خود را ترک کردند.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، در جلسه کابینه دولت گفت، تاسیس دانشکده‌های پزشکی برای بهبود دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی اولیه در مناطق دورافتاده و توسعه فناوری‌های پیشرفته کلیدی است.

رئیس جمهور کره جنوبی افزود: «این یک وظیفه در برهه کنونی است که دیگر نمی‌توان آن را به تأخیر انداخت.»

هان داک سو، نخست وزیر کره جنوبی، نیز از پزشکان خواسته است تا جان و سلامت مردم را گروگان نگیرند.

نخست وزیر کره جنوبی همچنین دستور اقدامات اضطراری مانند استفاده از تله مدیسین (پزشکی از راه دور)، جراحی‌های بیشتر در بیمارستان‌های دولتی و باز کردن کلینیک‌های نظامی را صادر کرد.

نظرسنجی گالوپ کره هفته گذشته نشان داد که حدود ۷۶ درصد از مردم کره جنوبی از طرح افزایش تعداد دانشجویان پزشکی حمایت می‌کنند.

جمعیت ۵۲ میلیونی کره جنوبی در سال ۲۰۲۲ به ازای هر ۱۰۰۰ نفر، ۲.۶ پزشک داشت که بسیار کمتر از میانگین ۳.۷ پزشک برای کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (او.ای.سی. دی) است.

این در حالی است که پزشکان و گروه‌های دانشجویی پزشکی می‌گویند، پزشک کافی در حال حاضر در کشور وجود دارد و افزایش تعداد می‌تواند منجر به اقدامات پزشکی غیر ضروری و تضعیف بودجه طرح ملی بیمه سلامت شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا