جهان

ترامپ می‌گوید که ناوالنی مرد شجاعی بود، اما نباید به روسیه بازمی‌گشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، روز سه‌شنبه بدون اشاره به مسبب مرگ الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه، گفت که او «مرد بسیار شجاعی» بود اما شاید بهتر بود که به روسیه بازنمی‌گشت.

جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده، و دیگر رهبران کشورهای غربی، و همچنین نیکی هیلی، رقیب جمهوری‌خواه آقای ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، را مسئول مرگ الکسی ناوالنی دانسته‌اند.

دونالد ترامپ اظهار داشت: «[مرگ] ناوالنی بسیار غم‌انگیز است. او مرد بسیار شجاعی بود که [به روسیه] بازگشت. می‌توانست این کار را نکند. و صادقانه بگویم اگر که بازنمی‌گشت و از خارج از کشور حرف می‌زد شاید برای او خیلی بهتر بود. چون همه فکرش را می‌کردند که چه اتفاقی می‌افتد و این اتفاق هم افتاد. واقعه وحشتناکی بود.»

کرملین هر گونه دخالت در مرگ ناوالنی را رد کرده و اتهامات غربی‌ها دراین‌باره را که پوتین مسئول مرگ اوست، غیرقابل قبول خوانده.

ترامپ که در دوران ریاست جمهوری خود از ولادیمیر پوتین ستایش کرده بود، بار دیگر خودش را با ناوالنی مقایسه کرد به این معنا که هر دوی آنها با اتهامات سیاسی تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند.

وی اظهار داشت: « این مسائل در کشور ما نیز در حال وقوع است. ما از بسیاری جهات در حال تبدیل شدن به یک کشور کمونیستی هستیم. و اگر دقت کنید، از آنجا که من نامزد پیشتاز [جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری] هستم، من را متهم کرده‌اند.»

ترامپ با ۹۱ اتهام قضایی مواجه است، اما همه آنها را رد می‌کند و می‌گوید که انگیزه سیاسی پشت آنهاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا