جهانسیاست

افشای یک بازداشت‌گاه سری چین در دوبی که تورک‌های اویغور در آن نگهداری می‌شوند

یک زن چینی در گفتگو با اسوشیتدپرس فاش کرد که به همراه دو تورک اویغور در بازداشتگاه مخفی دولتی چین در دبی نگهداری می شدند.

یک زن چینی در گفتگو با اسوشیتدپرس فاش کرد که به همراه دو تورک اویغور در بازداشتگاه مخفی دولتی چین در دبی نگهداری می شدند.

وو هوان، شهروند ۲۶ ساله چینی، گفت که او را از هتل محل اقامت خود در دبی در امارات متحده عربی ربوده و به ویلایی بردند که توسط مقامات چینی به بازداشت‌گاه تبدیل شده است.

وو هوان ادعا کرد که دو زندانی دیگر در بازداشت‌گاهی که وی در آن بازجویی می‌شده، نگهداری می شوند و این افراد تورک اویغور هستند.

هوان گفت، نامزدش که یک مخالف حکومت چین است، برای اینکه به چین تحویل داده نشود، از دبی فرار می‌کند.

هوان با بیان اینکه مورد بازجویی و مورد تهدید مقامات چینی قرار گرفته است، گفت مجبور شده است اسنادی را امضا کند که بر علیه خودش بوده است.

هوان با بیان اینکه در ۸ ژوئن آزاد شد، گفت اکنون در هلند است و همراه با نامزدش از این کشور تقاضای پناهندگی کرده است.

وجود بازداشتگاه های مخفی در چین پیش‌تر نیز گزارش شده بود، اما شهادت وو هوان اولین ادعای قوی است که نشان می‌دهد این مراکز در خارج از چین نیز وجود دارد.

وزارت خارجه چین این اتهامات را رد کرد. هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه ۲۵ مرداد در بیانیه ای گفت: “آنچه می توانم به شما بگویم این است که شرایطی که این شخص درباره آن صحبت می کند درست نیست.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا