اجتماعیجهانسیاست

فیسبوک طالبان را یک گروه تروریستی می‌داند و محتوای مرتبط با آن را حذف می‌کند

شبکه اجتماعی فیس بوک طالبان و همه محتوای مرتبط را از بسترهای خود ممنوع کرده است زیرا این گروه را یک گروه تروریستی می داند.

فیس بوک طالبان و همه محتوای مرتبط را از بسترهای خود ممنوع کرده است زیرا این گروه را یک گروه تروریستی می داند. طالبان پس از سقوط حکومت مرکزی افغانستان و خروج رئیس جمهور غنی از افغانستان، قدرت را در افغانستان به دست گرفته اند.

به همین دلیل، چالش های جدیدی برای شرکت های اینترنتی در برخورد با محتوای مربوط به گروه ایجاد می شود. فیس بوک تصمیم گرفت طالبان و همه محتوای مرتبط را از بسترهای خود ممنوع کند. این شرکت همچنین تیمی از متخصصان افغان را برای مشاهده و حذف محتوای مرتبط با این گروه تعیین کرده است.

سخنگوی فیس بوک گفت: “طالبان در قوانین ایالات متحده به عنوان یک گروه تروریستی محسوب می شوند و ما آنها را تحت سیاست های سازمان خطرناک ممنوع کرده ایم. این بدان معناست که ما همه حساب های طالبان یا حساب‌هایی که به نام آنها هستند حذف می کنیم و تمجید، کمک و نمایندگی آنها را ممنوع کرده‌ایم.”

غول رسانه های اجتماعی گفت که در مورد به رسمیت شناختن دولت های ملی تصمیم‌اش را عوض نمی‌کند، بلکه از “مرجعیت جامعه بین المللی” پیروی می کند.

فیس بوک تاکید کرد که این سیاست در مورد همه سیستم عامل های آن از جمله شبکه اصلی رسانه های اجتماعی، اینستاگرام و واتس‌اپ نیز اعمال می شود.

با این حال، گزارش هایی مبنی بر استفاده طالبان از واتس اپ برای برقراری ارتباط وجود دارد.

فیس بوک به رسانه‌ها گفته است که اگر حساب هایی را در این برنامه پیدا کند که به این گروه مرتبط هستند، اقدام خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا