خاورمیانه

افغانستان عزای عمومی اعلام کرد

رئیس جمهور افغانستان، در رابطه با بمب گذاری روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در نزدیکی مدرسه دخترانه سید الشهدا در کابل، ۲۱ اردیبهشت را عزای عمومی اعلام کرد.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان، در رابطه با بمب گذاری روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در نزدیکی مدرسه دخترانه سید الشهدا در کابل، ۲۱ اردیبهشت را عزای عمومی اعلام کرد.

اشرف غنی این انفجار را که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰ نفر شد، جنایت علیه بشریت خواند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان گفته است که “گروه های نادان” مانند داعش در تلاشند تا از تحصیل کودکان افغان جلوگیری کنند و امیدهای مردم برای آینده برادرانه را تضعیف کنند.”

کرزی گفت: “اگر آنها دست از كشتن برندارند، مورد نفرت بیشتر مردم قرار خواهند گرفت و بیشتر تحت فشار نیروهای امنیتی افغانستان قرار خواهند گرفت.”

طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله افغانستان با مسئول دانستن گروه طالبان گفت که هدف از این کار، وارد کردن فشار بر مردم و حکومت افغانستان است.

سخنگوی وزارت داخله گفت که طالبان مسئولیت حمله به دانشگاه کابل را نیز به عهده نگرفتند، ولی با دستگیری عامل این حمله مشخص شد، که حمله کنندگان ارتباط با گروه طالبان دارند.

اشرف غنی همچنین دستوری را برای جبران خسارت به خانواده های قربانیان امضا کرد. رئیس جمهور همچنین به وزارت بهداشت دستور داد تا توجه ویژه ای به مجروحان حمله داشته باشد.

روز شنبه ۱۸ اردیبهشت، سه انفجار در نزدیکی مدرسه سیدالشهدا در کابل رخ داد. در نتیجه بیش از ۵۰ نفر، که عمدتا دانش‌آموز دختر بودند، کشته و بیش از ۱۰۰ تن دیگر نیز مجروح شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا