ایرانخاورمیانهویدیو

آمریکا یک محموله اسلحه از یک کشتی بدون تابعیت در دریای عرب توقیف کرد

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا روز شنبه ۱۸ اردیبهشت گفت یک محموله اسلحه را از یک کشتی بدون تابعیت در آب‌های دریای عرب کشف و ضبط کرد.

ناوگان پنجم نیروی دریایی ایالات متحده روز شنبه ۱۸ اردیبهشت گفت که رزم‌ناو یواس‌اس مونتری این کشور یک محموله غیرقانونی اسلحه را از یک کشتی بدون تابعیت در آب‌های بین المللی دریای عرب در روزهای ۱۶ تا ۱۷ اردیبهشت کشف و ضبط کرد.

ناوگان مستقر در بحرین در بیانیه ای گفت: “انبار اسلحه شامل ده ها موشک پیشرفته ضد تانک هدایت شونده ساخت روسیه، هزاران تفنگ تهاجمی نوع ۵۶ چینی و صدها مسلسل پی‌کی‌ام، اسلحه تک تیرانداز، نارنجک انداز و قطعات لیزر پیشرفته است.”

در اطلاعیه ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا تاکید شده است که کشتی ماتریل در توقیف آمریکا خواهد ماند تا هویت و مرجع و مقصد این کشتی مشخص شود، اما خدمه کشتی پس از پایان بازجویی آزاد شده‌اند.

در بهمن ماه ۹۸  فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سنتکام، از توقیف یک کشتی حامل تسلیحات در دریای عرب خبر داد و اعلام کرده که این «تسلیحات ایرانی» است و شامل ۱۵۰ موشک ضدتانک دهلاویه و سه موشک زمین به هواست.

گفته می‌شود این محموله‌های تسلیحاتی از سوی ایران برای شبه‌نظامیان مورد حمایتش از جمله شبه‌نظامیان حوثی در یمن ارسال شده است.

روز جمعه ۱۷ اردیبهشت نیز ناصر بوریطه، وزیر امور خارجه مراكش (مغرب)، درباره سیاست‌های خصمانه رژیم تهران در خاورمیانه و ناامن کردن شمال و غرب آفریقا هشدار داد و گفت ایران با حمایت تسلیحاتی و آموزشی از جبهه جدایی‌طلب «پولیساریو» امنیت ملی اين کشور را تهدید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا