آذربایجان

الهام علی‌اف: “استفاده «اسکندر» توسط ارمنستان را ما ندیده‌ایم، این ادعا مزخرف است”

رئیس جمهور آذربایجان روز جمعه ۸ اسفند گفت كه ارمنستان از این موشكها در جنگ استفاده نكرده و طرف آذربایجانی آن را مشاهده یا ثبت نكرده است.

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان امروز جمعه ۸ اسفند در یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد استفاده از سیستم های موشکی عملیاتی-تاکتیکی “اسکندر” توسط ارمنستان در طول جنگ دوم قره باغ  که باعث جنجال سیاسی جدی در این کشور شده است سخن گفت. رئیس جمهور آذربایجان گفت كه ارمنستان از این موشكها در جنگ استفاده نكرده و طرف آذربایجانی آن را مشاهده یا ثبت نكرده است.

الهام علی‌اف گفت: “در مورد اظهارات نخست وزیر ارمنستان در مورد سامانه موشکی «اسکندر»، که سوالاتی را در کشور ما نیز ایجاد کرد، نمی‌خواهم کنایه ‌آمیز صحبت کنم. مقامات، نمایندگان پارلمان و کارشناسان روسی اظهار نظر گسترده ای در این باره کرده اند و می گویند برای انفجار ۱۰ درصدی این موشک باید کار فشرده‌ای انجام دهید. ما شاهد پرتاب موشک اسکندر نبوده ایم. بنابراین، وقتی این موضوع مطرح شد، ما دیروز دوباره بررسی کردیم، اما نه، [باید بگویم] ما آن را ندیدیم. این فقط یک اظهارنظر مزخرفی بود که در ملا عام گفته شد.”

الهام علی اف گفت که در جریان عملیات های نظامی، هنگام تماس با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، خواستار خروج موشک های “اسکندر” از ارمنستان شده است.

وی گفت: “هنگامی که این موشک ها به ارمنستان تحویل داده شد، من گفتم که این گام درستی نبود، زیرا به صلح و ثبات منطقه کمک نمی کند، این موشک‌ها نمی توانند مانع ما شوند. در طول جنگ، من به طرف روسی پیشنهاد دادم كه اسكندرها را پس بگیرند و هنوز هم در این موضع‌ام باقی مانده ام.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا