آذربایجان

الهام علی‌اف: “برای ما باید برنامه‌ای برای عقب نشینی نیروها داده شود”

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت: "تقویم داده نشد و ما خیلی اصرار نکردیم. چرا که در بیانیه مسکو مفادی بود که ما را راضی و منافع ما را برآورده می کرد."

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان روز چهارشنبه ۲۳ مهرماه در مصاحبه ای با کانال خبر ترک اظهار داشت:

“وقتی وزیر امور خارجه کشورمان وارد مسکو شد و پشت میز مذاکره نشست، پیشنهاداتی به هر دو وزیر ارائه شد. البته با من تماس گرفته شد و ما مرتباً با هم در تماس بودیم. من شرایط خود را بیان کردم و گفتم که هیچ توافقی خارج از این شرایط امکان پذیر نیست.”

بنابراین ، با در نظر گرفتن شرایط، موضع خود را در مورد ارایه تقویم [خروج نیروهای ارمنی] نرم‌تر کردیم. اما این بدان معنا نیست که تقویم نخواهد بود، خواهد بود. اما کی؟ در چارچوب روند گفتگوها خواهد بود. در این بیانیه آمده است که گفگو ها بر اساس اصول اساسی، از جمله اصول مادرید، که بازگشت اراضی اشغال شده ما به آذربایجان را تأیید می کنند، از سر گرفته می شود. در عین حال، قالب مذاکرات بدون تغییر باقی مانده است. یعنی مذاکرات بین ارمنستان و آذربایجان انجام خواهد شد. مشارکت هیچ یک از نمایندگان به اصطلاح “جمهوری قره باغ” در این گفتگوها موضوع بحث نیست. اینها ما را راضی کردند. حدس ما این بود که مذاکرات باید بلافاصله شروع شود و تقویم در این مذاکرات به ما ارائه شود.”

این تقویم باید ما را راضی کند. یعنی نمی تواند فرآیند خیلی طولانی باشد. ما سی سال منتظر مانده ایم. صبر مردم آذربایجان به پایان رسیده است. اگر مذاکرات از سر گرفته شود، مطمئن هستم که این تقویم به ما داده می شود. با این حال، نقض این توافق نامه توسط ارمنستان نشان می دهد که هدف آنها صرفاً به دست آوردن زمان و ادامه حمله به آذربایجان است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا