آذربایجان

الهام علی‌اف: بیش از ۲۰۰ تانک ارمنی منهدم و ۳۳ تانک نیز بدست ارتش آذربایجان افتاد

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبر ترک گفت: بیش از ۲۰۰ تانک ارمنی منهدم و ۳۳ تانک نیز بدست ارتش آذربایجان افتاده است.

“آنها همچنین می گویند ترکیه به آذربایجان کمک نظامی می کند. می دانید که، ترکیه برادر ما است. روابط برادرانه ما قبلاً آزمایش های بزرگی را پشت سر گذاشته است. ما تجهیزات نظامی را از ترکیه خریداری می کنیم، اما از کشورهای دیگر نیز خریداری می کنیم. ما از روسیه، اسرائیل، بلاروس، ایران، اوکراین، کشورهای اروپای شرقی، از جمله ترکیه خرید می کنیم. ترکیه اکنون دارای یک مجموعه نظامی – صنعتی پیشرفته است. چرا نخریم؟ ”

الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبر ترک ترکیه اظهار داشت:

“حالا ببینید، ارمنستان چه کار می کند؟ ما با پول خرید می کنیم. من یک لیست کامل دارم، بعدا منتشر خواهد شد. اما می خواهم توجه شما را به چند موضوع جلب کنم. طی این دو هفته بیش از ۲۰۰ تانک ارمنی منهدم و ۳۳ تانک آن بدست ارتش آذربایجان افتاد. یعنی ما ۲۳۳ تانک ارمنی را از رده خارج کردیم. از آن زمان تا کنون دو فروند اس-۳۰۰ منهدم شده است. قیمت هر یک را همه می دانند. پس از آن، سیستم های دفاع هوایی اوسا-۳۵، کروگ، تور و کوب ارتش ارمنستان منهدم شدند. کامیون‌های های باری، سلاح های ضد تانک منهدم شدند. اگر همه آنها را محاسبه کنید، فقط تجهیزات منهدم شده به ارزش ۱-۲ میلیارد دلار است. سوال این است که ارمنستان فقیر، این پول را از کجا آورده؟ آیا آنها را در ازای پول دریافت کردید؟ نه، آنها آن [سلاح‌ها] را به شما دادند. همه می دانند چه کسی آن را داده است. آنها می دهند و به دادن ادامه می دهند. پس از درگیری ها در منطقه تووز، درگیری در ۱۶ ژوئیه متوقف شد و از ۱۷ ژوئیه، هواپیماهای باری هر روز سلاح به ارمنستان حمل می کردند. [اشاره غیر مستقیم به ارسال سلاح از مسکو] ببینید، آیا بودجه دولت ارمنستان این موارد را دارد؟ نه ذخایر ارزی ارمنستان ۱.۵ میلیارد دلار است. و به غیر از این پول دیگری ندارد. بدهی خارجی حدود ۸ میلیارد دلار است. یعنی این کشور ورشکسته است. این همه تجهیزات که نابود شده و نابود هم خواهد شد، از کجاست؟ اگر جنگ ادامه پیدا کند، ما ارتش آنها را نابود خواهیم کرد، تمام ارتش آنها! بنابراین، هر چه زودتر جنگ را متوقف کنند، می توانند از تانک ها و توپخانه های خود محافظت کنند. هنوز مقدار زیادی در خاک ارمنستان است. روسیه یک پایگاه نظامی در ارمنستان دارد، ۵ هزار سرباز در آنجا هستند. آیا ترکیه در آذربایجان پایگاه نظامی دارد؟ نه مرزهای روسیه با ایران و ترکیه توسط مرزبانان روسی محافظت می شود. آیا مرزبانان ترک در مرز آذربایجان حضور دارند؟ نه! بنابراین، هیچ کس نباید ما را متهم کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا