آذربایجانسیاست

الهام علی‌اف: “مناطق زنگه‌زور، گویچه، ایروان سرزمین های تاریخی ما هستند”

"آذربایجان حدود ۳۰ سال است که تحت اشغال است. سیاست تجاوزگری ارمنستان علیه آذربایجان در اوایل دهه ۱۹۹۰ منجر به اشغال سرزمین های ما شد."

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این سخنان را الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان هنگام سخنرانی در رژه پیروزی که به پیروزی در جنگ بزرگ میهنی در ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) در میدان آزادی باکو اختصاص داشت، اظهار کرد.

رئیس جمهور آذربایجان خاطرنشان كرد كه، در واقع، سیاست تجاوزكارانه ارمنستان از اواخر دهه ۱۹۸۰ آغاز شد: “در آن زمان، صدها هزار آذربایجانی كه در جمهوری ارمنستان امروزی زندگی می كردند، از سرزمین اجدادی خود اخراج شدند. مناطق زنگه‌زور، گویچه، ایروان سرزمین های تاریخی ما هستند. مردم ما قرن ها در این سرزمین ها زندگی کرده اند. با این وجود، رهبری ارمنستان در آن زمان صدها هزار آذربایجانی را از سرزمینهای اصلی خود بیرون کرد. پس از آن، همین وضعیت در قره باغ کوهستانی مشاهده شد. طرف ارمنی با زورگویی جنایت جنگی علیه مردم غیرنظامی آذربایجان مرتکب شد و نسل کشی خوجالی را انجام داد. پس از آن، اشغال شوشا در ماه مه ۱۹۹۲ و لاچین ارتباط جغرافیایی بین ارمنستان و قره باغ را برقرار کرد. اشغال منطقه کلبجر در آوریل ۱۹۹۳ وضعیت ما را بدتر کرد. در واقع، این امر منجر به ادامه سیاست تجاوزات بعدی شد.”

همچنین بخوانید: واحدهای ارتش آذربایجان در جاده قامیشلی کلبجر در مرز ارمنستان (ویدیو)

همچنین بخوانید: وقتی ارامنه ۸۰ کودک آذربایجانی را داخل یک لوله کرده و از دو طرف جوش زدند

همچنین بخوانید: وزارت دفاع ارمنستان: آذربایجان به زنگه‌زور (سونیک) رسیده است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا