ایران

امارات شهروندان کره‌جنوبی را از ایران خارج کرد

امارات متحده‌عربی در چارچوب اقدامات انسان‌دوستانه‌اش برای کمک به مبارزه با ویروس کرونا در سرتاسر جهان، اقدام به تخلیه 80 شهروند کره‌جنوبی از ایران کرد. 6 خانوار از این افراد، تابعیت ایران نیز داشتند.

این اقدام انسان‌دوستانه امارات به درخواست دولت کره‌جنوبی انجام شد تا افرادی که به دلیل لغو شدن پروازها امکان بازگشت به خانه را از دست داده‌اند، به وطنشان برگردانده شوند.

مون جای ان، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی پیش از این در تماسی تلفنی با شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان ولی‌عهد ابوظبی و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات روابط دو کشور را به بحث و گفت‌وگو گذاشت و شیخ محمد بن زاید در این تماس از آمادگی کشورش برای کمک به کره‌جنوبی در مبارزه با ویروس کووید 19 خبر داد.

در همین راستا کانگ کیونگ هوا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی نیز در تماسی با همتای اماراتی‌اش شیخ عبدالله بن زاید آل‌نهیان درباره روابط دو کشور و تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با کروناگفتگو کرد.

امارات متحده عربی عصر روز چهارشنبه 18 مارس 2020 با یک هواپیمای اجاره‌ای از شرکت «آسیانا» 80 شهروند کره‌جنوبی از جمله 6 خانوار ایرانی را از تهران به فرودگاه بین‌المللی «آنچوین»در کره‌جنوبی منتقل کرد.

آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر کرونا در ایران با شیب بسیار زیادی رو به افزایش است و بسیاری از کشورها شهروندان خود را از این کشور تخلیه کردند. براساس آمار رسمی ایران تا روز چهارشنبه 19 مارس 2020 تعداد مبتلایان به کرونا به 18 هزار و 407 نفر و تعداد جان‌باختگان به 1284 نفر رسید.

سخنگوی وزرات بهداشت ایران در صفحه توئیترش نوشت که در این کشور در هر 10 دقیقه یک نفر بر اثر کرونا جان می‌بازد و در هر ساعت 50 مبتلای جدید ثبت می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا