ایران

امام جمعه کرج: سپاه پاسداران ضربه‌گیر تحریم‌ها علیه ایران بود

محمد مهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج و نماینده علی خامنه‌ای، رهبر ایران، در استان البرز گفت، سپاه ضربه‌گیر تحریم‌ها علیه ایران بود.

این در حالیست که مقامات ایران، بویژه در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر برخی از آنها اعلام کرده‌اند که دور زدن تحریم‌ها برای ایران صدها میلیارد دلار هزینه داشته است.

عباس آخوندی، وزیر مسکن و راه و شهرسازی سابق (در سه دوره) اخیرا اعلام کرد: “دور زدن تحریم‌ها طی ۱۶ سال اخیر، بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هزینه به اقتصاد ایران تحمیل کرده و این کار باعث شکل گرفتن فساد بزرگ ‌شده که «ذی‌نفعان جدی» دارد.”

تحلیلگران معتقدند با توجه به اینکه دور زدن تحریمها توسط سپاه پاسداران انجام می‌شود، طرف «ذی‌نفع» که از این تحریم‌ها سود می‌برد این نهاد نظامی در ایران است.

بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران نیز روز سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ گفت برای دور زدن تحریم از سپاه پاسداران و نیروهای امنیتی و خارجی و “از هر کسی که امکان بوده کمک گرفتیم” و هرچه صادر می‌شود “به اسم ایران نیست”.

نماینده علی خامنه‌ای، در استان البرز همچنین گفت: «در شرایط سخت کرونایی سپاه با سرعت  وارد عمل شد و به شدت آمریکا را با اقدامات خود عصبانی کرد و ‌اجازه نداد که بین نظام و مردم فاصله بیفتد.»

این در حالیست که سپاه پاسداران با شیوع کرونا در ایران شش بار طی دو ماه مدعی اختراعات جدیدی برای مقابله و نابودی کرونا کرد که همه آنها تنها مورد استهزاء شهروندان در شبکه‌های اجتماعی شد.

اولین اختراع سپاه، دستگاه‌های گندزدایی و ضدعفونی بیمارستانی بود که در واقع این دستگاه‌ها آبفشانهایی بودند که با شیلنگ و لوله ها به سپر ماشین‌ها و کامیون‌های سپاه تعبیه شده بود.

یک هفته پس از آن، در تاریخ ۱۱ فروردین ۱۳۹۹، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح  اعلام کرد که «کیت بومی تشخیص کرونا با دقت بالا» را تولید کرده‌اند ولی مدت‌ها پس از آن کشورهای دیگر به ایران کیت کرونا اهدا می‌کردند.

دو روز بعد، در ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ دانشگاه بقیه‌الله اعظم سپاه مدعی شد که شمارش معکوس برای ساخت واکسن کرونا را شروع شده و به‌زودی از آن رونمایی خواهد کرد.

پنج روز بعد، یعنی ۱۷ فروردین ۹۹ احمد عبداللهی، معاونت سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه مدعی شد که دانشمندان این نیرو در «شرکت‌های دانش‌بنیان» توانسته‌اند دستگاه حرارت‌سنج از راه دور با دقت بسیار بالا را به مرحله تولید انبوه برسانند.

در هنگام نمایش این دستگاه برای خبرنگاران، حرارت بدن برخی افراد حاضر در مراسم ۴۱ تا ۴۵ درجه نشان داده شد که کارآیی «درست و دقیق» که ادعا شده بود زیر سؤال رفت و پس از آن خبری از این اختراع گزارش نشد.

آخرین اختراع سپاه توسط حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران روز، چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹، از «دستاورد جدید تشخیصی کرونا» بعنوان «پدیده ای نوظهور و منحصر بفرد» بود که در مراسم رونمایی مدعی شد این دستگاه (مستعان) که شبیه در قابلمه بود، با استفاده از ایجاد میدان مغناطیسی «ویروس دوقطبی»  هر نقطه‌ای از محیط تا شعاع ۱۰۰ متر را که آلوده به ویروس باشد آنتن این دستگاه درست مقابل این نقطه قرار خواهد گرفت و در مدت حدود «۵ ثانیه» موفق به کشف محیط آلوده می‌شود.»

همچنین بخوانید: کرونا؛ رونمایی فرمانده سپاه از ششمین اختراع سپاه: آنتن ویروس‌یاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا