تحلیل و گزارشجهانسلامتی و زندگیسیاست

امکان اجباری شدن آیین «جن در آوردن» برای دگرباشان جنسی در اندونزی

با قانونی بحث برانگیز که قرار است در اندونزی به تصویب برسد آیین «جن در آوردن» برای افراد دگرباش جنسی (ال‌جی‌بی‌تی) ممکن است اجباری شود.

آیین «جن در آوردن» در این کشور که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را داراست، در حال حاضر اغلب برای افراد دگرباش جنسی انجام می شود.

همجنسگرایی در همه جای اندونزی به جز منطقه «آچه» جایی که تغییر محافظه کارانه در سال های اخیر به طور فزاینده ای افراد دگرباش جنسی را هدف قرار داده است و طبق قوانین سختگیرانه اسلامی اداره می شود، قانونی است،

با این وجود، هنوز این عقیده در اندونزی وجود دارد که همجنسگرایی نتیجه تسخیر شدن افراد توسط ارواح شیطانی است و اعتقاد بر این است که این ارواح شیطانی را می توان از طریق مراسم و دعاهای مذهبی دور کرد.

قانونگذاران محافظه کار و اسلام گرای کشور اکنون در تلاشند تا لایحه به اصطلاح «تاب آوری خانواده» را تصویب کنند. این پیش نویس قانون از سوی اکثر محافل به دلیل جنسیتی و ضد دگرباش بودنش مورد انتقاد قرار می گیرد.

اگر این لایحه پذیرفته شود، طبق گفته طرفداران این قانون، افراد دگرباش تابع فرایند توانبخشی برای پاک کردن انحراف جنسی خواهند بود. توانبخشی  به عنوان عبارتی شناخته می شود که در «جن در آوردن» و سایر «معالجه های تحولی» مورد استفاده قرار می گیرد.

آیین «جن در آوردن»

در اندونزی ، آیین «جن در آوردن» در بسیاری از مواقع، از تلاش برای معالجه بیماری های روانی گرفته تا پاکسازی روستاهای آلوده به بیماری ها، بطور گسترده انجام می شود.

عثمان حمید، مدیر عفو بین الملل اندونزی می گوید که اگر قانون جدید تصویب شود، این آیین در عملکردهایی که بر علیه دگرباشان جنسی خواهد بود،  نقش اساسی خواهد داشت.

در ۶ درمانگاه جاکارتا، اکنون آیین های «جن در آوردن» انجام می گیرد که عنوان می شود افراد مبتلا به دگرباشی را “درمان” می کنند.

۸۰ درصد از اندونزیایی ها از قوانین سختگیرانه اسلامی حمایت می کنند

بررسی های آماری نشان می دهد که عدم تحمل و افراط گرایی در سالهای اخیر در کشور افزایش یافته است. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، ۸۰ درصد از اندونزیایی ها از اجرای قوانین سختگیرانه اسلامی در کشور حمایت می کنند.

روابط همجنسگرایی در «آچه» که توسط قوانین شریعت اداره می شود، منجر به حکم شلاق در انظار عمومی می شود. در سال ۲۰۱۸، پلیس گروهی از زنان ترنس (تَرازَن، تراجنسی) را مقابل عموم جمع و اقدام به کوتاه کردن موهای آنها و مجبور به پوشیدن لباس مردانه کرد.

در همان سال، در منطقه سوماترا، پس از تظاهرات گسترده که انجام شد مقامات دستور دادند افراد دگرباش جنسی تحت معالجه قرار گیرند تا از این طریق به «اقدامات گناه آلود» خود پایان دهند.

از سوی دیگر، اقلیت های کشور تلاش خود را برای مخالفت با تغییرات بنیادگرایی در قانون ادامه می دهند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا