آذربایجاناجتماعیایران

جلسه رسیدگی به اتهامات «بابک حسینی‌مقدم» و « ایوب شیری» برگزار شد

بر اساس گزارشات رسیده جلسه رسیدگی به اتهامات فعالین مدنی آذربایجان «بابک حسینی‌مقدم» و « ایوب شیری» روز گذشته در تبریز برگزار شد.

«بابک حسینی‌مقدم» و « ایوب شیری» از فعالین مدنی آزربایجان هستند که روز سه‌شنبه ۲۴ تیرماه برای بررسی اتهاماتی که بر علیه آنها انتساب یافته، در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر، حاضر شدند.

ایوب شیری فعال مدنی ترک و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان است که پیش‌تر از سوی دادگاه کیفری ۲ تبریز به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

این حکم با توجه به نداشتن سابقه‌ کیفری آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده بود.

علاوه بر این آقای شیری مکلف به تهیه اقلام و لوازم بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون تومان برای خانواده‌های نیازمند محکوم شده بود.

براساس این حکم که روز دوشنبه ۹ تیر به آقای شیری ابلاغ شده است، وی از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» محاکمه و به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم به علت سابقه‌دار نبودن آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده است.

بابک حسینی‌مقدم نیز پیش‌تر در جریان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ از سوی نیروهای امنیتی در تبریز بازداشت و پس از حدود سه ماه با پایان مراحل بازجویی به زندان تبریز منتقل شده بود.

آقای حسینی‌مقدم روز سه‌شنبه ۶ اسفندماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا