ایرانمحیط زیست

انتقال آب دریای عمان به مشهد

تفاهم نامه انتقال آب دریای عمان به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو ایران و استانداران این سه استان به امضا رسید.

تفاهم‌نامه انتقال آب دریای عمان از سواحل چابهار به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور قاسم تقی زاده خامسی، معاون وزیر نیروی ایران در امور آب و آبفای و استانداران این سه استان روز چهارشنبه در مشهد به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا»، معاون وزیر نیروی ایران در این زمینه به خبرنگاران گفت: در مجموع امکان برداشت یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب از آب دریا فراهم می‌شود که استان سیستان وبلوچستان 228 میلیون مترمکعب، خراسان رضوی 110 میلیون مترمکعب و خراسان جنوبی 60 میلیون متر مکعب از خروجی این آب سهم می برند.

وی عمده مصرف این آب را مربوط به بخش صنعت دانسته و اظهار داشت: بر این اساس حدود 400 میلیون مترمکعب آب دریا به این سه استان تخصیص می یابد که تمام فرایند انتقال توسط بخش خصوصی انجام می شود. مشارکت دولت تنها در حوزه پشتبانی است و طرح توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

علیرضا رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرای طرح در سیستان وبلوچستان شروع شود تا در ادامه مسیر آب به خراسان جنوبی و خراسان رضوی و مشهد مقدس منتقل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا