خاورمیانه

انفجار در عفرین سوریه؛ ۴۰ نفر کشته و ۴۷ نفر مجروح شدند

طبق آخرین اخبار رسیده تعداد افرادی که در حمله تروریستی که با یک تانکر سوخت در منطقه عفرین سوریه وقوع پیوسته بود ۴۰ نفر کشته و ۴۷ نفر دیگر مجروح شدند

عصر امروز سه شنبه ۹ اردیبهشت بر اثر انفجار بمب جاسازی شده در یک تانکر سوخت در خیابان راجو در مرکز شهر  عفرین، که تراکم غیرنظامیان در آن محل زیاد بود، ۴۰ نفر کشته و ۴۷ نفر دیگر مجروح شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های ترکیه ۱۱ نفر از جان باخته‌گان این انفجار تروریستی، کودک هستند.

طبق گزارش‌های های اولیه، حداقل ۱۰ غیرنظامی کشته و ده ها زخمی شدند. در تعیین های بعدی اعلام شد که تعداد غیرنظامیان کشته شده در حمله تروریستی با یک تانکر سوخت بارگیری شده به ۲۰ نفر رسید.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه، تعداد کسانی که جان خود را از دست داده اند به ۴۰ نفر افزایش یافته است که ۱۱ نفر از آنها کودک می‌باشد.  تعداد مصدومان نیز به ۴۷ نفر رسیده است.

در نتیجه انفجار، خسارات زیادی در بسیاری از ساختمان های اطراف به وجود آمده و بیش از یک وسیله نقلیه در جاده سوخته و غیرقابل استفاده شده است.

مجروحان به بیمارستانهای مرکز عفرین منتقل شدند اما نگرانی‌ها از افزایش تعداد کشته شدگان زیاد است.

نیروهای امنیتی محلی در حال بررسی احتمال این حمله توسط سازمان تروریستی پ‌ک‌ک|ی‌پ‌ژ هستند.

گفته می‌شود این سازمان که تل‌رعفت در منطقه جنوب شرقی عفرین را اشغال کرده، اغلب مناطق عفرین ،عزز، باب و جرابلس را هدف قرار می دهد.

وزارت دفاع ترکیه بیانیه صادر کرد

در این بیانیه گفته شده که «سازمان ضد بشری پ‌ک‌ک|ی‌پ‌ژ ضد باز هم غیرنظامیان بی گناه را این بار در عفرین هدف قرار داد. تروریست ها که با یک بمب جاسازی شده در یک تانکر سوخت حمله کردند ۴۰ غیرنظامی بی گناه که ۱۱ نفر از آنها کودک است به قتل رساندند و ۴۷ غیرنظامی دیگر را زخمی کردند.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا