خاورمیانهسیاست

انفجار در مسجد شیعیان قندهار؛ ده‌ها تن کشته و زخمی شدند

بعد از ظهر امروز جمعه ۲۳ مهر (میزان) یک‌‌ انفجار مهیب در مربوطات حوزه اول امنیتی شهر قندهار افغانستان در نزدیکی مسجد «امام‌بارگاه» رخ داده است.

بهد از ظهر امروز جمعه ۲۳ مهر (میزان) یک‌‌ انفجار مهیب در مربوطات حوزه اول امنیتی شهر قندهار افغانستان در نزدیکی مسجد «امام‌بارگاه» رخ داده است.

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان با انتشار پیامی، حمله امروز بر مسجد شیعیان قندهار را جنایت علیه بشر دانسته و آن را به شدت محکوم کرده است.

کرزی با بیان اینکه این حمله توطئه آشکار خارجی علیه صلح، ثبات و وحدت است، از افغان‌ها خواسته در برابر توطئه‌ها هوشیار باشند.

دفتر نماینده‌گی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) نیز حمله امروز بر یک مسجد در قندهار را محکوم کرد. یوناما می‌گوید که دست‌کم ۳۰ تن در این حمله جان باختند و ده‌ها تن دیگر زخم برداشته‌اند. 

سفارت ایران در کابل نیز در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حمله در مسجد شیعیان قندهار به بازماندگان این حادثه تسلیت گفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبا.ن نیز اعلام کرد: «امارت اسلامی انفجار برمردم ملکی دریک مسجد درقندهار رانکوهش میکند، آن راجنایت بزرگ میداند و به نیروهای امنیتی دستور میدهد، که عاملین همچو حوادث رابزودی دستگیر نمایند وبه پنجه شریعت بسپارند.»

برخی از شاهدان به رسانه‌های افغانستان رویداد می‌گویند که سه انفجار پی‌هم در مسجد امام بارگاه در شهر کندهار رخ داده است.

شبکه‌های اجتماعی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا