آذربایجانایرانسیاست

ایران به اتهام آذربایجان در مورد ترانزیت موادمخدر به اروپا در زمان اشغال قره‌باغ، واکنش نشان داد 

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه ۲۳ مهر به به اتهام آذربایجان مبنی بر ترانزیت مواد مخدر به اروپا توسط ایران و ارمنستان، واکنش نشان داد.

سخنگوی وزارت خارجه ایران روز جمعه ۲۳ مهر در واکنش به اظهارات رییس جمهوری آذربایجان که گفته بود ایران همراه با ارمنستان مشغول ترانزیت مواد مخدر به اروپا از طریق اراضی اشغال شده قره باغ بودند، واکنش نشان داد.

سعید خطیب زاده ضمن «تکذیب» ترانزیت مواد مخدر همراه با ارمنستان به اروپا از طریق خاک قره باغ در دوران اشغال ۳۰ ساله به دست ارمنستان، تصریح کرد: «طرح چنین اتهامات رسانه‌ای صرفا در راستای منافع  رژیم صهیونیستی مبنی بر تحت تاثیر قرار دادن روابط برادرانه دو ملت ایران و آذربایجان می باشد.»

سخنگوی وزارت خارجه ایران افزود: «متاسفانه به نظر میرسد به رغم پیامهای خصوصی و مثبتی که از باکو در تماس های مختلف دریافت میشود، تعمدی برای طرح اظهارات رسانه ای بی‌مبنا از سوی باکو وجود دارد که البته در جای خود پاسخ مقتضی داده خواهد شد.»

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان روز جمعه ۲۳ مهر، در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مشترک المنافع کشورهای مستقل از طریق ویدئو کنفرانس گفت: “حدود ۳۰ سال است که ارمنستان به همراه ایران از سرزمین های اشغالی ما برای انتقال مواد مخدر به اروپا استفاده می کنند.”

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد که سال گذشته، پس از کنترل مجدد آذربایجان بر ۱۳۰ کیلومتر مرز خود با ایران، که قبلاً توسط ارمنستان کنترل می شد، مانع ورود مواد مخدر از ایران از طریق منطقه جبراییل آذربایجان به ارمنستان و از آنجا به اروپا شد.

همچنین بخوانید: علی‌اف: “ایران به همراه ارمنستان مدت ۳۰ سال مواد مخدر را از طریق جبرائیل به اروپا حمل می‌کرد”

علی‌اف افزود: “حجم هروئین کشف شده توسط ما در سایر نقاط مرز آذربایجان و ایران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دو برابر شده است. این بدان معناست که حدود ۳۰ سال است که ارمنستان به همراه ایران از طریق اراضی اشغال شده مواد مخدر را به اروپا حمل می کند. در زمان اشغال، من بارها اعلام کردم که سرزمین های اشغالی برای قاچاق مواد مخدر و آموزش تروریست های بین المللی استفاده می شد. اکنون این یک حقیقت اثبات شده است.”

همچنین بخوانید: واکنش تند آذربایجان به ایران؛ «کمپین ضد آذربایجانی به نفع ایران نخواهد بود»

همچنین بخوانید: واکنش فرماندهی مرزبانی آذربایجان به اتهامات فرمانده مرزبانی ایران

همچنین بخوانید: سخنان تند علی‌اف از مرز آراز: اینکه با کدام کشور ارتباط برقرار می‌کنیم به کسی ربطی ندارد

همچنین بخوانید: علی‌اف: دلیل رزمایش ایران در نزدیکی مرزهای ما را «آذربایجانی های سراسر جهان» می‌پرسند

همچنین بخوانید: ذوالنوری: امروز اردوغان و الهام علی‌اف می‌خواهند جا پای صدام بگذارند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا