آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

انکار گزارش ای‌ان‌تی از مرگ هادی عطازاده بر اثر شلاق در زندان اهر توسط دادگستری آذربایجان‌شرقی 

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، گزارش ای‌ان‌تی درباره مرگ هادی عطازاده، بر اثر اجرای حکم شلاق در ۸ شهریور، در زندان این شهر را انکار کرد.

موسی خلیل اللهی، رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، گزارش ای‌ان‌تی درباره مرگ هادی عطازاده، شهروند آذربایجانی ساکن شهرستان اهر، بر اثر اجرای حکم شلاق در ۸ شهریور، در زندان این شهر را انکار کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی روز چهارشنبه در گفتگو با رسانه‌های حکومتی مدعی شده که «این زندانی پس از بروز درد شکم به بهداری زندان مراجعه کرد و فورا به بیمارستان منتقل شد؛ اما علیرغم تلاش‌های صورت گرفته متاسفانه یک روز بعد فوت کرد.»

موسی خلیل اللهی افزوده است: «حسب بررسی‌های اولیه به احتمال زیاد علت فوت وی مسمومیت دارویی است.»

این در حالیست که منابع موثق در گفتگو با ای‌ان‌تی، مرگ هادی عطازاده بر اثر بروز درد شکم یا هرگونه بیماری دیگر را «رد کرده» و به نقل از خانواده آقای عطازاده تاکید کردند که مرگ این زندانی جوان پس از اجرای حکم شلاق صورت گرفته است.

همچنین، بررسی‌های تصاویر ویدیویی رسیده به بخش خبری ای‌ان‌تی، از غسالخانه اهر که جنازه هادی عطازاده در حال شسته شدن است، حاکی از وجود آثار ضربات متعدد شلاق بر پیکر این شهروند جان باخته است.

همچنین بخوانید: جان باختن یک زندانی جوان پس از اجرای حکم شلاق در زندان اهر 

قاسم عطازاده، برادر هادی، در گفتگو با صدای آمریکا گفته است: «رئیس دادگستری آذربایجان شرقی گفته که به علت درد شکم فوت کرده و در زندان هم به ما گفتند که چون کرونا داشته مرده که همه اینها دروغ است و خودشان او را کشتند.»

مجازات شلاق در دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در حالی صادر و اجرا می شود که کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

گفتنی است که هادی عطازاده، به اتهام داشتن مشروبات الکلی بازداشت و به یک سال و نیم زندان محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا