آذربایجانایرانسلامتی و زندگی

اوج‌گیری کرونا در آذربایجان‌غربی؛ ظرفیت ۴ بیمارستان اورمیه تکمیل شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام تکمیل ظرفیت ۴ بیمارستان در اورمیه گفت وضعیت در اورمیه بحرانی‌ست و تعداد افراد بستری به سرعت در حال افزایش است.

جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اعلام تکمیل ظرفیت ۴ بیمارستان در اورمیه گفت وضعیت در اورمیه بحرانی‌ست و تعداد افراد بستری به سرعت در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی به ایلنا گفت: «ظرفیت تمام بیمارستان‌های درگیر کرونا در ارومیه تکمیل شده است و پذیرش بیش از ظرفیت‌ بیمارستان‌ها صورت می‌گیرد.»

آقای آقازاده در حالی «تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری» عنوان کرده که این پیشگیری‌ها عملا در عزاداری‌های محرم یا به کنار گذاشته شد یا اینکه امکان چنین پیشگیری‌هایی نبود.

از دیگر سو تجمع دانش‌آموزان در یک محیط بسته امکان چنین پیشگیری‌هایی را از میان بر می‌دارد.

به گفته آقای آقازاده «در حال حاضر تعداد ۷۳۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۴۸ بیمار در آی‌سی‌یو بستری هستند.»

وی درباره بیمارستان‌های درگیر در اورمیه افزود: بیمارستان‌های طالقانی، مطهری، خمینی و امام رضا در اورمیه درگیر بیماری کرونا هستند که ظرفیت تمام این بیمارستان‌ها تکمیل شده است.

از سوی دیگر علیرغم آنکه مقام‌های وزارت بهداشت ایران رسما «دو برابر» شدن آمار کرونا در موج سوم آن را تایید کرده‌اند،‌ آمار روزانه‌ای که سخنگوی این وزارتخانه اعلام می‌کند همچنان در محدوده سابق ادامه دارد.

این در حالی است که با احتساب گفته‌های مقامات وزارت بهداشت، این آمار باید دست‌کم به بیش از ۴ هزار نفر افزایش پیدا می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا