ایران

اکبر طبری، متهم ردیف اول پرونده فساد در حوزه ریاست قوه قضاییه به ۳۱ سال حبس محکوم شد

اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در دوره ریاست محمود هاشمی شاهرودی و نیز آملی لاریجانی از اتهام سردستگی شبکه رشوه‌گیری و اخذ رشوه‌های متعدد  به ۳۱ سال حبس محکوم شد.

اکبر طبری، معاون اجرایی حوزه ریاست قوه قضائیه در دوره ریاست محمود هاشمی شاهرودی و نیز صادق آملی لاریجانی از اتهام «سردستگی» شبکه چند نفره رشوه‌گیری و «اخذ رشوه‌های متعدد»  به ۳۱ سال حبس و ضبط اموال ناشی از ارتشاء و انفصال دائم از خدمات دولتی و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه روز شنبه ۲۲ شهریور با اعلام این خبر افزود: :اکبر طبری از ۱۰ عنوان اتهامی در ۸ عنوان محکومیت و در ۲ عنوان اتهامی تبرئه شده است.»

به گفته سخنگوی قوه قضاییه «حکم غیرقطعی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.»

آقای طبری همچنین به پرداخت ۱۰۰ میلیارد تومان جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. علاوه بر آن  این فرد به حدود ۱۷.۹ میلیارد تومان جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده نیز محکوم شده است.

دفتر صادق لاریجانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تیرماه سال ۱۳۸۸ در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برخی از اتهامات مطرح در مورد اکبر طبری «قبلاً در دادسرا بررسی شده و کذب بودن آن محرز شده بود.»

این اطلاعیه تأکید کرده بود که آقای آملی لاریجانی «خود مستقلاً آن‌ها را بررسی و خلاف بودن آن‌ها برای وی محرز شده بود.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا