ایرانجهانخاورمیانهسیاست

ایالات متحده: حوثی‌های مورد حمایت ایران “مسئول اصلی” جنگ در یمن هستند

ایالات متحده حوثی های مورد حمایت ایران را مقصر شکست آتش بس در یمن دانست و آنها را به عدم برداشتن گام در جهت پایان دادن به جنگ وحشیانه متهم کرد.

روز جمعه ۱۴ خرداد، ایالات متحده حوثی های مورد حمایت ایران را مقصر شکست آتش بس در یمن دانست و آنها را به عدم برداشتن گام در جهت پایان دادن به جنگ وحشیانه متهم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت، تیم لندرکینگ، نماینده ویژه ایالات متحده در یمن، روز پنجشنبه ۱۳ خرداد از سفر به عربستان سعودی، عمان، امارات متحده عربی و اردن، پس از گفتگو در مورد بحران انسانی و اقتصادی در یمن، به آمریکا بازگشت.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از زمان روی کار آمدن خود در ژانویه، یمن را در اولویت قرار داده و لندرکینگ را برای کمک به احیای تلاش های متوقف شده صلح سازمان ملل منصوب کرده است.

پس از بازگشت لندرکینگ از دیدار ماه گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا حوثی ها را متهم کرد که با حمله به مارب، بحران انسانی یمن را بدتر کرده اند.

وزارت خارجه آمریکا گفت: “حوثی ها به حملات ویرانگر به مارب که توسط جامعه بین المللی محکوم و آنها را به طور فزاینده ای منزوی می کند، ادامه می دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا