ایرانخاورمیانهسیاست

ایران گزارش خبرگزاری آناتولی مبنی بر اعزام مزدور از سوریه به یمن را تکذیب کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنکارا روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در حساب توییتری خود، گزارش خبرگزاری آناتولی مبنی بر اعزام مزدور از سوریه به یمن را تکذیب کرد.

خبرگزاری آناتولی روز جمعه ۱۷ اردیبهشت در گزارشی با استناد به «منابع محلی» نوشت که سپاه پاسداران ایران برای تقویت حوثی‌ها در یمن ۱۲۰ مزدور سوری را از استان دیرالزور به آن کشور اعزام کرده است.

آناتولی در گزارش خود آورده بود: «این مزدوران از میان تروریست‌های تحت حمایت ایران در استان دیرالزور سوریه انتخاب شده و به مدت ۳ ماه در صفوف حوثی‌ها خواهند جنگید. ایران به این افراد علاوه بر حقوقی که در سوریه پرداخت می‌کند، ماهانه ۴۰۰ الی ۵۰۰ دلار دیگر خواهد پرداخت.»

به گزارش آناتولی، «تمام این مزدوران اهل سوریه بوده و با لباس مبدل حجاج ابتدا از راه زمینی به عراق، ایران و سپس از راه دریا به یمن رفته‌اند.»

آناتولی احتمال داده بود که «ایران در آینده نزدیک با توجه به عملکرد این افراد مزدوران بیشتری را از سوریه به یمن اعزام خواهد کرد.»

اکنون سفارت ایران در آنکار می‌گوید که «جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان پایان این جنگ بوده و از تلاش‌های سازمان ملل در جهت دستیابی به راهکار سیاسی حمایت کرده است.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا