خاورمیانه

وزیر دفاع ترکیه: کشته شدن ۱٢۰۰ تروریست از آغاز عملیات چشمه صلح

خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه، امروز اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات چشمه صلح تا به امروز حدود ۱٢۰۰ تروریست به هلاکت رسیده است.

به گزراش خبرگزاری آنادولی، آکار با اعلام این مطلب که از زمان آغاز عملیات چشمه صلح تا به امروز حدود ۱٢۰۰ تروریست به هلاکت رسیده است، تصریح کرد: ما از هیچ گونه مهمات یا سلاح‌های شیمیایی که براساس قوانین و معاهدات بین المللی ممنوع اعلام شده استفاده نکرده و نمی‌کنیم.

وی همچنین افزود که از آغاز عملیات‌ پنجه در شمال عراق تاکنون 158 تروریست پ.ک.ک از پای درآمده‌اند.

وزیر دفاع ترکیه اظهار داشت: در چارچوب عملیات چشمه صلح، منطقه‌ای به مساحت 4300 کیلومتر و 600 منطقه مسکونی تحت کنترل درآمده و ایستگاه بازرسی در بزرگراه ام-4 ایجاد شده است.

خلوصی آکار تاکید کرد که با وجود تلاشها برای ممانعت از حضور ترکیه در دریای اژه و مدیترانه شرقی، به هیچ عنوان از حق خود کوتاه نخواهیم آمد.

وی در ادامه با محکوم کردن «آتش زدن پرچم جمهوری ترک قبرس شمالی»، خاطرنشان کرد: این حملات نژادپرستانه مانع اهتزاز ابدی پرچم جمهوری ترک قبرس شمالی در این جزیره نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: از 15 جولای 2016 تاکنون 17 هزار و 866 پرسنل نیروهای مسلح ترکیه از جمله 150 ژنرال/دریادار به دلیل ارتباط با گروه تروریستی «فتو» اخراج شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا