ایرانجهان

بازرسان آژانس در سایت‌های هسته‌ای اعلام نشده ایران آثار مواد رادیواکتیو کشف کردند

سه دیپلمات اروپایی روز جمعه ۱۷ بهمن به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهد تازه‌ای از سایت‌های اعلام‌نشده ایران به دست آوردند.

سه دیپلمات اروپایی روز جمعه ۱۷ بهمن به روزنامه وال استریت ژورنال گفتند بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهد تازه‌ای از سایت‌های اعلام‌نشده ایران به دست آوردند که سوالات تازه‌ای در رابطه با برنامه هسته‌ای ایران بوجود می‌آورد.

این دیپلمات‌ها اضافه کرده‌اند، بازرسان آژانس اتمی، پاییز امسال در جریان بازدید از دو سایت هسته‌ای اعلام نشده ایران نمونه‌هایی برداشتند که پس از آزمایش این نمونه‌ها مشخص شده که آنها حاوی آثار مواد رادیواکتیو هستند.

در این گزارش گفته شده است: “این نمونه‌ها می‌توانند نشان‌دهنده این باشند که ایران فعالیت‌هایی مرتبط با سلاح هسته‌ای را انجام داده است.”

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هنوز این موارد جدید خود را به کشورهای عضو گزارش نداده است و در حال حاضر منتظر توضیح ایران است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اسفندماه سال گذشته در گزارشی اعلام کرد که سه سایت اعلام نشده در ایران را مشخص کرده است که احتمالا محل ذخیره اورانیوم یا فعالیت‌های هسته‌ای است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا