آذربایجان

بازسازی قره باغ؛ آذر ایشیق تفاهم‌نامه‌ای را با یک شرکت آلمانی امضا کرد

سال ۲۰۲۰ برای هر آذربایجانی سال قابل توجهی بود - آذربایجان قره باغ اشغال شده توسط نیروهای مسلح ارمنستان را پس گرفت.

همانطور که مشخص است، به طور خلاصه، بناهای تاریخی، ساختمانها و جاده ها، همه چیزهایی که برای زندگی عادی لازم بود، در سرزمین های آزاد شده نابود شده‌اند. بنابراین، امروز آذربایجان با یک هدف جدید و مهم مانند بازسازی و احیای زیرساخت های جدید و اقتصاد در سرزمین های آزاد شده مواجه است.

الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در خطاب به ملت گفت : “ما موسس و خالق هستیم. ما این شهرها و مناطق را احیا خواهیم کرد. ما برنامه های بزرگی برای آبادانی این مناطق داریم. این برنامه ها در حال حاضر در حال انجام است، پروژه های زیربنایی در حال اجرا هستند …”

همچنین بخوانید: رضا دقتی به سفیر ارمنستان در فرانسه: “حتی اگر ۵۰۰ میلیون هم بودید، بازهم حقیقت را می گفتم”

رئیس جمهور آذربایجان همچنین گفت که کار بازسازی در سرزمین های آزاد شده در حال حاضر آغاز شده است.

لازم به ذکر است که به منظور بازسازی و ایجاد زیرساخت های لازم در سرزمین های آزاد شده ، شرکت برق “آذر ایشیق” اقدامات اضطراری را در این مناطق، تحت پروژه “آذر ایشیق قره باغ” برای تأمین برق تأسیسات مهم استراتژیک آغاز کرده است.

همچنین بخوانید: الهام علی‌اف: «تمام خانه‌های تخریب شده در طول جنگ با هزینه دولت بازسازی می شوند»

در حال حاضر اقدامات عملیاتی برای بازسازی و احیای زیرساخت‌های تخریب شده توسط ارامنه در مناطق آزادشده از جمله مناطق خط مقدم در حال انجام است.

رامیل یوسفوف، معاون آذر ایشیق، گفت: “در حال حاضر ، مطابق با دستورالعمل های رئیس جمهور، کار برای تأمین برق تأسیسات مهم استراتژیک در قره باغ در حال انجام است. در مورد طراحی بازسازی و ساخت شبکه ها، ما فکر می کنیم با بکار گیری فن آوری های مدرن و نوآورانه، این روند تسریع شود. بنابراین، با ایجاد یک نقشه سه بعدی متحرک از منطقه، مراکز انرژی، خطوط برق و دستگاه های توزیع در مدل توسعه یافته توسط یک اسکنر لیزری انجام می شود. در همین راستا، توافق نامه همکاری در آینده با «گلوبال کُنسولتینگ» که موفقیت خود را در زمینه فن آوری های دیجیتال به اثبات رسانده، امضا شد کرده است.”

همچنین بخوانید: شبکه فرانس-۲۴ درباره آغدم: آن را “هیروشیمای قفقاز” نیز می نامند

وی افزود: “فن آوری های مدرن و راه حل های مهندسی فرصت های زیادی برای طراحی و کارهای ساختمانی با حداکثر کارایی ایجاد می کند، توانایی انجام کار بدون رفتن به منطقه و اتلاف وقت از جنبه های مثبت این همکاری است.”

یوسیفوف گفت: “استفاده از داده های سه بعدی به شما امکان می دهد با حذف عامل انسانی، خطاها و اتلاف وقت را به طور جدی از بین ببرید. اطلاعات دقیق و مفید بدست آمده برای مرحله بعدی پردازش به مرکز مدیریت شبکه های هوشمند «آذر ایشیق»  ارسال و در سیستم های مربوطه ادغام می شود. این باعث کاهش هزینه ها در تمام مراحل می شود. از طرف دیگر، با توجه به توافق‌نامه، فرصتی برای دریافت پاسخ های تخصصی برای هر گونه سوال وجود دارد.”

“این فن آوری ها در مناطق مختلف در سراسر جهان استفاده می شود. اسکن و مدل سازی سه بعدی لیزر ساختمانها به شما امکان می دهد تا وضعیت فعلی بناهای تاریخی و معماری و نقشه های توپوگرافی را به طور کامل و دقیق مشخص کنید. بررسی های توپوگرافی سطحی، فرصت های گسترده ای را برای متخصصان برای انجام اندازه گیری های مختلف بدون ترک شغل خود فراهم می کند. و البته، چنین رویکردهای ابتکاری تضمین می کند که کارهای لازم با صرف وقت و هزینه کمتری انجام شود.”

آذر ایشیق افزود: “همانطور که آذربایجان با استفاده از فن آوری های مدرن به مسیر پیروزی در جنگ میهنی سرعت بخشید، مرمت، بازسازی و ایجاد زیرساخت های سرزمین های آزاد شده با بکارگیری فن آوری های مدرن و روش های نوآورانه با پایه گذاری “قره باغ قرن ۲۱” با سرعت و موفقیت بیشتری انجام می شود. ما برگشتیم!”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا