ایرانسلامتی و زندگی

بازگشت بحران در گیلان؛ افزایش ۷۰۰ بیمار فقط در دو روز پس از لغو ممنوعیت تردد

محمدحسین قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان گفت پس از عادی شدن تردد ها بیشتر مبتلایان در حوزه خانوادگی اتفاق افتاده است.

آقای قربانی گفت مردم با عادی قلمداد کردن این موضوع در محافل و دیدار های خانوادگی شرکت کرده اند که این امر باعث شده شیوع کرونا در جمع خانوادگی افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به ورود مسافران به گیلان اظهار کرد: با عادی شدن تردد ها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان بیش از پیش وجود دارد.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در گیلان افزود: «از تاریخ ۳۱ فروردین براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور مبنی بر بازگشایی ورودی استان ها، یک اشتباه استراتژیک برای عامه مردم بود، زیرا تصور کردند که شرایط عادی شده و همین امر باعث شده در محور های ورودی لوشان، آستارا و رودسر پیک مبتلایان به کرونا را داشته باشیم.»

قربانی ادامه داد: فقط در روز های ۳۱ فروردین و ۱ اردیبهشت بالغ بر ۷۰۰ نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان گیلان افزایش یافت، این نشان می دهد که کماکان خطر بازگشت بحران در گیلان وجود دارد.

از سوی دیگر دکتر پیام طبرسی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص ویروس کرونا اظهار کرد: «اطلاعات اول منتشر شده از چین یک بیماری خفیف را گزارش می‌کرد، ولی بعد که ظاهر شد دیدیم که خیلی هم خفیف نبوده و یک بیماری با کشندگی بالا بوده و میزان مرگ و میر آن ۱۰ برابر بالاتر از آنفولانزاست.»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا