آذربایجانایران

بازگشت به دورنالار یوواسی ارومیه با شعار: «آذربایجان وار اولسون، ایسته‌می‌ین کور اولسون»

هواداران آذربایجانی پس از ماهها، دوباره به ورزشگاه دورنالاریوواسی اورمیه بازگشتند و شعارهای ملی سر دادند.

عصر دیروز دوشنبه، در قالب هفته بیستم از رقابت‌های لیگ برتر والیبال، تیم‌های شهرداری اورمیه و پیکان تهران در سالن دورنالار یوواسی ارومیه به مصاف هم رفتنددر این بازی که با استقبال پرشکوه هواداران آذربایجانی همراه بود، تیم پیکان تهران با همه ستاره هایش دراورمیه زمین گیر شد و با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب شهرداری اورمیه شد.

در این بازی هواداران آذربایجانی بارها شعارهای ملی از جمله «آذربایجان وار اولسون، ایسته‌می‌ین کور اولسون» را سر دادند.

والیبال محبوب ترین رشته ورزشی در اورمیه است و این شهر به «پایتخت والیبال آسیا» مشهور است. با اینکه اکثریت اعضای تیم ملی والیبال ایران تورک و اهل اورمیه هستند؛ اما مسئولان فدراسیون والیبال ایران با ترفندهای مختلف تاکنون مانع قهرمان شدن تیم های والیبال اورمیه در ایران شده اند.

ورزشگاه «دورنالار یوواسی» اورمیه میعادگاه عاشقان والیبال آذربایجان است. سر دادن شعارهای ملی توسط هواداران آذربایجانی در این ورزشگاه بارها خبرساز شده و خشم تورک ستیزان و دشمنان آذربایجان را برانگیخته است.

در خردادماه ۹۸، در جریان مسابقات لیگ جهانی والیبال، که در ورزشگاه دورنالار یوواسی اورمیه برگزار شد، خبرگزاری‌های ایران اعتراف کردند که در این مسابقات کسی تیم ملی «ایران» را تشویق نکرد.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ایران با انتشار خبری در این باره اقرار کرد هواداران آذربایجانی در سالن شش هزار نفری دورنالار یوواسی اورمیه نامی از «ایران» نمی برند و فقط «آذربایجان» را تشویق می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا