ایران

بازگشت سفیر انگلیس به تهران و تجمع اعتراضی طلاب در قم+ تصاویر

به دنبال بازگشت سفیر انگلیس به ایران، جمعی از طلاب حوزه علمیه قم در مقابل دفتر وزارت خارجه در شهر قم تجمع کردند و خواستار «برخورد قانونی» با سفیر انگلیس شدند.

خبررگزاری تسنیم گزارش داده است که جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه در اعتراض به ورود سفیر انگلیس به ایران مقابل ساختمان وزارت امور خارجه در قم تجمع کردند.

 

بنا به این گزارش تجمع‌کنندگان شعارهای «لانه روباه پیر تعطیل باید گردد»، «سفارت خیانت تعطیل باید گردد»، «نشانه دینداری از انگلیس بیزاری» و «سفیر آشوبگر اخراج باید گردد» سر دادند.

پیش از این و در روز 22 دی ماه رسانه های ایران گفته بودند که رابرت مک‌ایر سفیر کشور انگلستان در تهران در جریان اعتراضات مردمی به منهدم کردن هواپیمای مسافری اوکراینی از سوی سامانه سپاه پاسداران، مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران بازداشت و پس از ساعتی آزاد گردیده. که این عمل دولت ایران با واکنش تند دولت انگلیس همراه شد.

پس از این خبر، «راب مک ایر» در واکنش به دستگیری خود توسط نیروهای امنیتی ایران، در حساب توئیتر خود نوشت: تاکید می‌کنم که من در هیچ تظاهراتی شرکت نکردم!‌

و در نهایت 25 دی ماه خبرگزاریها از قول خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گزارش دادند که سفیر انگلیس ایران را ترک کرده است.

در تجمع امروز طلاب حوزه علمیه قم یکی از تجمع کنندگان مدعی شده است که در روزهای گذشته، سفیر انگلیس «به طور پنهانی» به ایران بازگشته است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا