خاورمیانه

تجمع گسترده معترضان عراقی در میدان تحریر بغداد/ نیروهای ضد شورش مجبور به عقب نشینی شدند

بعد از ظهر امروز - شنبه - به دنبال حضور مجدد و گسترده تظاهرات کنندگان مردمی در مرکز بغداد، نیروهای ضد شورش عراق مجبور به عقب نشینی شدند.

شمار زیادی از تظاهرات کنندگان و خانواده های آنان، امروز (شنبه) بعد از اینکه نیروهای ضد شورش پس از آنکه معترضان مردمی را با آتش زدن چادرها متفرق کردند، مجددا در میدان و تونل «تحریر» پایتخت عراق جمع شدند.

 

خبرگزاری «اسپونتیک» به نقل از برخی شاهدان عینی ، نیروهای ضد شورش عراق مجبور به عقب نشینی از تونل تحریر شدند و به سمت میدان «وثبه» رفتند. این در حالی است که جمعیت گسترده ای از مردان و زنان عراقی در پی درخواست تظاهرات کنندگان میدان تحریر به آنها پیوستند.

پیشتر نیروهای ضد شورش عراق برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان از شلیک مستقیم و گاز اشک آور استفاده کرده بودند و چادرهای تظاهرات کنندگان در میدان تحریر را به آتش کشیدند.

به گزارش خبرنگار اسپونتیک به تقل از شاهدان عینی، نیروهای ضد شورش از سمت میدان «خلانی» به درون تونل هجوم بردند و با استفاده از شلیک مستقیم و گاز اشک آور قصد قلع و قمع تظاهرات را داشتند.

این شاهد گفت که نیروهای ضد شورش هم چنان در حال پیشروی در تونل تحریر هستند و به زخمی شدن برخی تظاهرات کنندگان در اثر شلیک مستقیم و گاز اشک آور اشاره کرده است.

پیش از این در پی تظاهرات مردمی عصر دیروز (جمعه) در بغداد، معترضان اقدام به مسدود کردن برخی راه ها را نمودند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن آنها از گاز اشک آور و شلیک مستقیم استفاده کرده بود و در اثر آن منجر به کشته و زخمی شدن 27 نفر گردیده.

تظاهرات کنندگان گفته اند که تا تحقق خواسته هایشان از اعتراضات دست نخواهند کشید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا