جهان

با ادامه حمله‌ روسیه، اوضاع انسانی در شهرهای زیر حمله اوکراین رو به وخامت است

با ادامه بمباران شهر ماریوپل اوکراین از سوی روسیه، ۴۳۰ هزار نفر ساکنان این شهر با بحران غذا و سوخت مواجه شده‌ و دسترسی آنها به گرمایش و تلفن از بین رفته است.

با ادامه حمله روسیه به اوکراین، اوضاع انسانی در شهرهای زیر حمله رو به وخامت می‌رود و در همین حال نگرانی‌ها و هشدارهای بین‌المللی نسبت به احتمال آسیب دیدن نیروگاه‌های هسته‌ای اوکراین و احتمال حمله شیمیایی از سوی روسیه در حال افزایش است.

با ادامه بمباران شهر ماریوپل اوکراین از سوی روسیه، ۴۳۰ هزار نفر ساکنان این شهر با بحران غذا و سوخت مواجه شده‌ و دسترسی آنها به گرمایش و تلفن از بین رفته است.

طبق اعلام دفتر حقوق بشر سازمان ملل بر اساس آخرین آمار تایید شده، از آغاز حمله روسیه به اوکراین ۵۴۹ غیرنظامی کشته و ۹۵۷ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

در همین حال، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانه‌ای اعلام کرد همه تماس‌های اوکراین با نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل قطع شده است.

آژانس خاطرنشان کرد که در چنین وضعیتی امکان دریافت آخرین اطلاعات از وضعیت این نیروگاه وجود ندارد.

از سوی دیگر، پارلمان اوکراین در وب‌سایت خود اعلام کرد که نیروهای روسی مرکز تحقیقات ملی انستیتوی فیزیک و فناوری خارکف را که دارای راکتور هسته‌ای آزمایشی است مورد هدف حملات خود قرار دادند و درگیری در نزدیکی این موسسه ادامه دارد.

طبق اعلام پارلمان اوکراین، در پی حمله نیروهای روسی به مرکز فیزیک و فناوری خارکف، یک ساختمان در نزدیکی این موسسه دچار آتش‌سوزی شد.

در همین حال، بوریس‌ جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، در گفت‌وگو با اسکای نیوز درباره احتمال استفاده روسیه از تسلیحات شیمیایی در جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرد.

جانسون گفت که پوتین مسئول یک «دولت متوحش» است که ممکن است پس از اینکه پیشروی نیرو‌هایش با مقاومت اوکراین مواجه شد، به استفاده از سلاح شیمیایی روی بیاورد.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت ممکن است روسیه در حال ساختن یک «داستان دروغین» باشد تا استفاده از سلاح شیمیایی را انکار کرده و غرب را متهم کند.

پیش‌تر وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرده بود که روسیه به‌دلیل مقاومت شدید اوکراین، نیروهای خود را برای محاصره شهرهای کلیدی اعزام می‌کند.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی از اوکراین خواسته است با توجه به خطر حمله روسیه، پاتوژن‌های پرخطر موجود در آزمایشگاه‌های این کشور را معدوم کند تا در صورت حمله احتمالی از شیوع بیماری‌های پرخطر در این کشور جلوگیری شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا