آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

با پایان مرخصی سالار طاهرافشار به زندان اورمیه بازگشت

سالار طاهر افشار، فعال مدنی آذربایجانی با پایان دوره مرخصی امروز شنبه ۱۲ تیر، جهت تحمل ادامه محکومیت ۱ ساله خویش به زندان مرکزی اورمیه بازگشت.

سالار طاهر افشار، فعال مدنی آذربایجانی با پایان دوره مرخصی امروز شنبه ۱۲ تیر، جهت تحمل ادامه محکومیت ۱ ساله خویش به زندان مرکزی اورمیه بازگشت.

آقای طاهر افشار در ۷ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به مدت پنج روز به مرخصی اعزام شده بود.

سالار طاهرافشار، روز ۳۰ فروردین در منزل پدری خود از سوی مامورین امنیتی بازداشت و پس از انتقال به اداره اطلاعات و امنیت عمومی اورمیه (۹ پله)، از آنجا به زندان مرکزی اورمیه منتقل شد.

این فعال تورک در مرحله بدوی از بابت اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی» مجموعا به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که شعبه ۱۳ دادگاه های تجدید نظر آذربایجان غربی به ریاست قضات «علیپور و رجبی» او را از اتهام «اقدام به تشکیل تجمعات غیر قانونی» تبرئه و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» حکم یک سال حبس تعزیری را عینا تایید کرده بود.

سالار طاهر افشار،  روز پنجشنبه ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹ پس از احضار به اداره اطلاعات و امنیت عمومی اورمیه (۹ پله) بازداشت و به زندان این شهر منتقل و ۳۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی بصورت موقت آزاد شده بود.

در تاریخ ۲۷ تیر ۹۹ تجمعی به منظور حمایت از مردم جمهوری آذربایجان، و محکومیت تجاوزگری و اشغالگری نیروهای ارمنستان به شهر تووز جمهوری آذربایجان در شهرهای مختلف ایران صورت گرفت، که طی آن تعداد زیادی از فعالین مدنی در شهرهای مختلف باز داشت شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا