ایرانسیاست

تصاویر ماهواره‌ای اینتل‌لب؛ حمله اخیر علیه یک مرکز اتمی ایران در کرج خسارات بهمراه داشته

ده روز پس از عملیات خرابکاری در یکی از ساختمانهای سازمان انرژی اتمی ایران در کرج، تصاویر ماهواره‌ای اینتل‌لب نشان می‌دهد که علی رغم انکار ایران خسارت بزرگی به بار آورده است.

نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی پیش‌تر مدعی شده بود، بامداد روز چهارشنبه ۲ تیر «اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی در اطراف کرج با شکست روبرو شد و هیچگونه خسارت مالی و جانی نیز بدنبال نداشت

همچنین بخوانید: رسانه‌های حکومتی: «اقدام خرابکارانه علیه یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی خنثی شد»

خبرگزاری مهر اما گزارش داد که از کواد کوپتر در تلاش برای خرابکاری ساختمانی متعلق به سازمان انرژی اتمی ایران استفاده شده، اما سرنگون شده است.

اکنون انتشار این تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد در حمله اخیر به یک به مرکز هسته‌ای در کردان کرج، سقف یکی از سوله ها به ابعاد ۴۰ در ۱۵ متر تخریب شده است. دقیقا همانند آن چیزی که در انفجار سال گذشته نظنز رخ داده بود.

یک مقام ارشد اطلاعاتی و یک ایرانی آگاه از این حمله صبح روز پنجشنبه ۳ تیر به نیویورک تایمز گفت که این حمله یکی از مراکز اصلی تولید سانتریفیوژها در ایران معروف به شرکت فناوری ایران سانتریفیوژ (TESA) را هدف قرار داده است.

این فرد آگاه همچنین به نیویورک‌تایمز گفته بود که این حمله توسط یک کوادکوپتر انجام شده است و به نظر می رسد از داخل ایران، نه چندان دور از محل هدف استفاده شده است.

روزنامه جروزالم پست اسراییل نیز در سوم تیر در گزارشی با استناد به منابع خود نوشت، عملیات خرابکاری در روز چهارشنبه ۲ تیر علیه یکی از ساختمانهای سازمان انرژی اتمی ایران، علی رغم انکار ایران خسارت بزرگی به بار آورده است.

همچنین بخوانید: جروزالم‌پست: تأسیسات سانتریفیوژ هسته‌ای کرج در حمله به شدت آسیب دیده است 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا