ایرانسیاستمحیط زیست

برای وانمود کردن به اینکه احواز آب مازاد دارد در  سال ۹۸ سیل خود ساخته براه انداختند

نماینده احواز در مجلس ایران روز پنجشنبه ۳۱ تیر گفت، برای وانمود کردن به اینکه احواز آب مازاد دارد در  سال ۹۸ سیل خود ساخته براه انداختند.

مجتبی یوسفی، نماینده احواز در مجلس ایران روز پنجشنبه ۳۱ تیر گفت: «در سال ۹۸ شاهد سیل خود ساخته وزارت نیرو با عدم مدیریت منابع و رهاسازی منابع آب بودیم چرا که می خواستند بگویند خوزستان منابع آب مازاد دارد و آن را انتقال بدهند.»

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از ایسنا، یوسفی گفت: «در کجای دنیا ۲۵ شرکت فولادی در کویر کشور احداث می‌کنند و بعد هزاران کیلومتر آب را انتقال می دهند که آنجا را آباد کنند؟ با این روش ما اکوسیستم منطقه را به هم می زنیم؛ همان اتفاقی که برای دریاچه اورمیه افتاد و آن را به دریاچه نمک تبدیل کرد و نهایتا ۵ استان گرفتار شدند.»

نماینده اهواز تاکید کرد که «۱۵ سال گذشته پدیده ای به عنوان ریزگردها در جنوب کشور و خوزستان وجود نداشت.»

وی تصریح کرد: «خوزستان به اندازه تمدن بشریت جلگه بوده؛ جلگه بین‌النهرین و هور، که از ایران تا عراق و بخشی از سوریه ادامه داشته است. این سوء مدیریت در حوزه منابع آب است و مردم این را می بینند. در سال ۹۸ شاهد سیل خود ساخته وزارت نیرو با عدم مدیریت منابع و رهاسازی منابع آب بودیم چرا که می خواستند بگویند خوزستان منابع آب مازاد دارد و آن را انتقال بدهند.»

یوسفی گفت: «الان به مردم پاسخ بدهید چه شده که ۷۰۰ روستای استان خوزستان با ۵ سد بزرگ دچار تنش آبی شدید هستند و ۲۵ شهر مشکل جدی آب شرب دارند؟ اینها نشان‌دهنده سوء مدیریت است. در جنوب خوزستان ٢٠٠ روستا دچار کمبود آب و بی‌آبی هستند، دام مردم دارد از بین می‌رود و معیشت کشاورزان و دامداران به خطر افتاده و اینها همان سوءمدیریت است.»

وی همچنین یادآور شد:« در سال ٩٩ یک متر فاضلاب در احواز، شادگان [فلاحیه]، بندر امام، ماهشهر [معشور]، آبادان [عبادان] و خرمشهر [محمره] وارد خانه و زندگی مردم شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا