اقتصادایرانجهانسیاست

بلینکن: سئول پول‌های بلوکه شده ایران را آزاد نخواهد کرد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گزارش های غیرواقعی مبنی بر ارسال ۱ میلیارد دلار از طرف دولت کره جنوبی به ایران برای حل اختلاف در باره تحریم ها را رد کرد.

بلینکن روز چهارشنبه ۲۰ اسفند درکمیته امور خارجی مجلس نمایندگان در پاسخ به سوال گرگ استیوب، نماینده جمهوری خواه در فلوریدا، گفت: “این گزارش نادرست است. تا زمانی‌ که ایران به اجرای تعهدات خود در برجام بازنگردد، هیچ یک از تحریم‌های آنها کاهش نخواهد یافت.”

گرگ استیوب در جلسه استماع کمیته امور خارجه مجلس به بلینکن گفت: “امیدوارم که محکم ایستاده باشید و تا زمانی که آنها به عنوان کشور شماره یک حامی ترور عمل می کنند، اجازه چنین کاری را ندهید.”

آنتونی بلینکن با تاکید براینکه آمریکا با گستره وسیعی از اقدامات ایران، از جمله حمایت از تروریسم، برنامه موشکی بالستیک و سایر اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه “مشکلات بنیادین” دارد، گفت: “اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست‌یابد یا در آستانه آن قرار گیرد، مصونیت بیشتری پیدا خواهد کرد.”

پیش‌تر علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران، در ماه فوریه گفت که کره جنوبی به عنوان گام اول، یک میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده را آزاد خواهد کرد.

آژانس خبری یونهاپ به نقل از وزارت امور خارجه در سئول گزارش داد که آزادسازی پول ایران شامل مشاوره با “کشورهای مرتبط” از جمله ایالات متحده است. علاوه بر این، ربیعی گفت که گفتگوها با ژاپن، عراق و عمان نیز برای آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در این کشورها در جریان است.

یک مقام دولتی گفت، کره جنوبی هیچ گونه پولی را آزاد نکرده است و ایالات متحده نیز چنین چیزی را مجاز ندانسته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا