آذربایجاناجتماعیایران

«بهمن خالقی» فعال مدنی آذربایجانی در اثر تصادف رانندگی درگذشت

بر اساس اطلاع گروه خبری ای‌ان‌تی، «بهمن خالقی» فعال سیاسی-مدنی تورک ساکن شهرستان بناب امروز یکشنبه ۱۹ مرداد در راه سایین‌قالا (شاهین‌دژ) بر اثر تصادف رانندگی جان‌باخت.

بر اساس اخبار رسیده «بهمن خالقی» هنگام عزیمت از سایین‌قالا (شاهین‌دژ) به قوشاچای (میاندوآب) حوالی ساعت ۱۴:۳۰ به وقت محلی تصادف کرده و جان باخته است.

گفتنی است که مراسم خاک‌سپاری این فعال مدنی آذربایجانی فردا برگزار خواهد شد.

«بهمن خالقی» از جمله فعالینی بود که به خاطر فعالیت‌های ضد نژادپرستی در راه احقاق حقوق تورک‌ها در ایران به دفعات بازداشت، شکنجه و زندانی شده بود.

این فعال سیاسی-مدنی, در سال ۱۳۹۱ پس از برگزاری تجمع اعتراضی مردمی در شهرستان مراغه نسبت به سیاست خارجی ایران در قبال حمایت از اشغال‌گری دولت ارمنستان، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در شهرستان بناب بازداشت و سپس توسط شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.

همچنین بهمن خالقی در آستانه روز جهانی زبان مادری در یک اسفند ماه سال ۱۳۹۲ نیز به مدت یک روز توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود.

در آخرین مورد این فعال مدنی روز سه شنبه ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۸, در پی یورش ماموران اداره اطلاعات این شهرستان به محل کار وی و تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی از قبیل چند جلد کتاب و گوشی موبایل, به تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۸, بازداشت شده بود.

وی همچنین از سوی نیروهای امنیتی برای روز شنبه به مورخ ۲۵ آبان ۱۳۹۸ به اتاق ۳۷ اطلاعات واقع در تبریز جهت بازجویی فرا خوانده شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا