ایرانخاورمیانهسیاست

به اصطلاح «هیأت سیاسی طالبان» وارد تهران شد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران از سفر به اصطلاح «هیأت سیاسی طالبان» به تهران به ریاست "ملا عبدالغنی برادر" خبر داد.

سعید خطیب‌زاده عنوان کرد: «این هیأت بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت خارجه ایران بامداد امروز، سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه ۹۹ وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه قرار گرفت.»

به گفته سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران «هیأت سیاسی طالبان در طول مدت حضور در تهران، دیدارهایی را با مقامات مسؤول ایران از جمله وزیر امور خارجه و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان داشته و در خصوص روند صلح در افغانستان و مسائل و موضوعات مرتبط، تبادل نظر و رایزنی‌هایی خواهد کرد.»

سفر به اصطلاح هیات سیاسی طالبان به ایران درحالی است که در پی افزایش بی‌سابقه بمب‌گذاری‌ها و ترورهای هدفمند در افغانستان، اشرف غنی، رییس‌جمهوری افغانستان، این حملات را به طالبان نسبت داد.

رییس‌جمهوری افغانستان گفت حمله تروریستی گروه طالبان و سایر گروه‌های تروریستی به افراد بی‌دفاع و اعمال خشونت بر علیه آن‌ها مخالف تعالیم اسلامی و روحیه صلح و در تضاد با اجماع ملت افغانستان است.

شبکه «طلوع‌نیوز» افغانستان پیش‌تر در گفتگویی که با محمدجواد ظریف داشت، اعلام کرد حکومت ایران اجازه فعالیت‌های تشکیلاتی از جمله «شورای طالبان مشهد» و «کمیته زاهدان» به طالبان را در برخی مناطق ایران داده است.

محمدجواد ظریف با ابراز بی‌اطلاعی درباره این فعالیت‌ها گفت که «ممکن است افرادی که با طالبان ارتباط داشته باشند،‌ در ایران رفت و آمد داشته باشند، اما اینکه در ایران مقر داشته باشند، یا قرارگاهی داشته باشند، حتما چنین چیزی وجود ندارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا