جهاندانش و فن آوریسلامتی و زندگی

مُدرنا: واکسنی که تولید کرده‌ایم در گونه‌های مختلف کرونا موثر است 

شرکت دارویی مدرنا مستقر در ایالات متحده اعلام کرد که واکسن کووید-۱۹ که آنها تولید کرده‌اند برای گونه های جهش یافته‌ای که در انگلیس و آفریقای جنوبی دیده شده نیز موثر است.

شرکت دارویی مدرنا مستقر در ایالات متحده اعلام کرد که واکسن کووید-۱۹ که آنها تولید کرده‌اند برای گونه های جهش یافته‌ای که در انگلیس و آفریقای جنوبی دیده شده نیز موثر است. با این حال، این شرکت اعلام کرد که آنها یک واکسن جدید کووید-۱۹ تولید می کنند تا در انواع مختلف ویروس ها موثرتر باشد.

به دلیل انواع جدید ویروس کرونا که در ماه های اخیر در انگلیس و آفریقای جنوبی ظهور کرده است، بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی این دو کشور بسته اند.

مقامات این شرکت خاطرنشان کردند که واکسن کرونای جدیدی تولید می کنند تا در انواع مختلف ویروس ها موثرتر باشد و مطالعات در اواخر فوریه آغاز می شود.

استفان بانسل، مدیر عامل شرکت، با بیان اینکه تست‌های آزمایشگاهی نشان داده است که واکسن کووید-۱۹ در تحریک تولید آنتی بادی های بدن علیه نوع شناخته شده به عنوان بی.۱.۱.۷ در انگلستان موثر است، افزود “داده هایی که به دست آورده ایم ما را از نظر تأثیر محافظتی واکسن کووید-۱۹ مدرنا تشویق می کند.”

از طرف دیگر، اشاره شد که گونه جدید کرونا به نام بی.۱.۳۵۱ که در آفریقای جنوبی ظاهر شده، آنتی بادی ها را در بدن شش برابر کاهش می‌دهد، اما سطح محافظت واکسن مدرنا در مقابل آن بیش از حد انتظار بود.

مدرنا همچنین آزمایش خواهد کرد که آیا افزودن یک دوز تقویت کننده به واکسن باعث افزایش سطح آنتی بادی علیه گونه جدید ویروس می شود یا نه. اگر مطالعات به نتیجه برسد، به طور کلی به جای ۲ دوز، ۳ دوز واکسن به افراد تزریق می شود.

پس از فرانسه، اسرائیل و سوئد، ایالات متحده آمریكا به كشورهایی كه ممنوعیت سفر به انگلیس و آفریقای جنوبی را منع كرده اند، پیوست. جو بایدن، رئیس جمهور آمریكا، ممنوعیت سفر برای بیشتر شهروندان آمریكایی در انگلیس، ایرلند، برزیل و آفریقای جنوبی را اعمال كرده است، مگر در شرایط خاص.

در حالی که موارد کووید-۱۹ به آستانه ۱۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان رسیده است، اما تاکنون ۲.۱ میلیون نفر به دلیل این بیماری همه‌گیر جان خود را از دست داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا