ایران

به گفته زالی شیب بیماری کرونا در تهران همچنان صعودی است

علیرضا زالی روز یکشنبه گفت: در هفته آینده با تعداد بیشتر مبتلایان رو به رو خواهیم بود و حضور پر شمار شهروندان در سه روز گذشته در پایتخت آثار خود را نشان خواهد داد.

به گزارش ایرنا علیرضا زالی روز یکشنبه در دویست و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: در هفته آینده با تعداد بیشتر مبتلایان رو به رو خواهیم بود و حضور پر شمار شهروندان در سه روز گذشته در پایتخت آثار خود را نشان خواهد داد.
وی ادامه داد: آثار این حضور ۵ تا ۹ روز آینده مشخص می‌شود، تلفات آن نیز تا دو هفته آینده معلوم می‌شود و نباید گفت شلوغی دو روز پیش در پایتخت هیچ اثری نداشت.

زالی گفت: در پایتخت شاهد تردد افراد فرودست جامعه بودیم، راهکار برای حضور پیدا نکردن اقشار کم درآمد حمایت دستگاه‌ها از این دست افراد است، اما باید گفت نیاز به برنامه راهبردی و جامع داریم.

وی گفت: تأکید من بر تحلیل آمار مبتلایان به ویروس کروناست و هرگونه شتابزدگی ما را با بحران جدید مواجه می‌کند و در این مقطع درخواست من از شورای شهر تهران مشارکت بیش از گذشته در تصمیمات‌ مدیریت شهری است.

فرمانده مدیریت کرونای شهر تهران افزود: اینکه تا چه زمانی با ویروس کرونا درگیر هستیم، بستگی به شکل دخالت و عملکرد ما دارد و اگر مداخلات کم باشد داستان مقابله با کرونا متفاوت خواهد بود و پیش بینی می‌کنم شکل مداخلات در پایتخت در حد متوسط بوده و ما نتوانستیم به شکل سختگیرانه مداخله کنیم.

زالی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های مردم با مداخلات جدید این است که چرخه اقتصادی دچار اخلال می‌شود، این اخلال نارضایتی عمومی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: اما باید بدانیم که وقتی به پیک کرونا می‌رسیم در واقع شرایط کف بیماری را داریم و باید بدانیم هرچه این زمان طولانی‌تر باشد، چرخه اقتصادی اخلال بیشتری را تجربه می‌کند و باید بگویم اگر همان روزهای اول مداخله‌ها جدی بود ضربه اقتصادی آن کمتر بود.

زالی بیان کرد: افرادی که در مراکز ماده ۱۶ نگهداری می‌شدند و معتاد متجاهر بودند، در سطح شهر تردد می‌کنند که این تردد و تجمعات به روان و سلامت شهر و شهروندان آسیب وارد می‌کند و باید گفت ما برای شهر تهران نیاز به شارژ مجدد حمایتی برای زباله گردها وکودکان کار داریم.

آین در حالی است که تصمیم دولت در مورد آغاز فعالیتهای اقتصادی نگرانیها از موج دوم شیوع کرونا را افزایش داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا