سیاست

بیانیه رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا: تحولات اخیر نقش بی ثبات کننده ایران را نشان داد

سه کشور اروپایی فرانسه آلمان و انگلیس امروز یکشنبه در بیانیه ای ضمن اشاره به تحولات اخیر و نقش بی ثبات کننده ایران در منطقه تصریح کردند: سپاه پاسداران و سپاه قدس باعث بی ثباتی منطقه هستند.

«آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه در بیانیه ای ضمن اشاره به تحولات اخیر و نقش بی ثبات کننده ایران در منطقه تصریح کردند: سپاه پاسداران و سپاه قدس باعث بی ثباتی منطقه هستند.

 

 

همچنین در این بیانیه رهبران کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان از ایران خواسته اند که به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی بازگردد.

 

به گزارش رویترز، در بیانیه مشترک رهبران سه کشور اروپایی که توسط دفتر امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه منتشر شده آمده است که «ما از ایران می خواهیم که تمام اقدامات متناقض با توافق برجام را بازگردانده و به رعایت کامل این توافق برگردند.»

 

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: از ایران می خواهیم که از اقدامات خشونت آمیز یا گسترش سلاح های هسته ای خودداری کند.

 

رهبران این سه کشور اروپایی با تصریح این مطلب که ایران از طریق سپاه پاسداران و نیروی قدس باعث ایجاد بی‌ثباتی در منطقه می‌شود افروده اند: نگرانی درباره اقدامات ایران در منطقه باید از طریق دیپلماتیک رفع شود.

 

در این بیانیه تاکید شده است که سه کشور قدرتمند جهان برای حفظ ثبات منطقه آماده همکاری با ایران هستند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا