ایرانسیاست

علی مطهری: تسخیر سفارت آمریکا کار درستی نبود و آثار مخربی برایمان داشت

علی مطهری، نماینده مجلس ایران با اذعان بر اینکه تسخیر سفارت آمریکا را از ابتدا کار درستی نمی‌دانستم، افزود: بخشی از تحریم‌هایی که متحمل می‌شویم ناشی از این اقدام است

علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس ایران، گفت: تسخیر سفارت آمریکا را از ابتدا کار درستی نمی‌دانستم و اینکه اگر این اتفاق را خارج از قدرت دولت وقت بدانیم، طولانی شدن این گروگانگیری را درست نمی‌دانم و آثار بسیار مخربی برای ما داشته است.

 

او در ادامه اذعان داشت: از همان ابتدای انقلاب چهره بسیار بدی در دنیا از ما نشان داده شده بود و چهره‌ای بدی از انقلاب اسلامی نشان دادند که نتیجه آن این بود که وقتی صدام به ایران حمله کرد هیچ کشوری از ما حمایت نکرد و همه منتظر سقوط ما بودند. لذا صدام از این انزوای ایران استفاده و به ایران حمله کرد.

مطهری با بیان اینکه اگر دستگیری و حمله ۲_۳ روزه بود اشکالی نداشت، اما طولانی شدن آن خوب نبود، گفت: بخشی از تحریم‌هایی که متحمل می‌شویم ناشی از این اقدام است و معتقدم اگر شهید مطهری زنده بود اجازه چنین کاری را نمی‌داد و نظر امام را تغییر می‌دادند همانطور که امام ابتدا دستور دادند که دانشجویان را از سفارت بیرون کنید اما دوباره احمد آقا و موسوی خوئینی‌ها با امام صحبت کردند و گفتند شور انقلاب می‌افتد در نتیجه امام راضی شد.

نایب رئیس مجلس ایران با بیان اینکه رابطه با آمریکا به منزله قبول سیاست‌های آمریکا نیست، تاکید کرد: رابطه با آمریکا می تواند برای ما مفید باشد.

مطهری در ادامه افزود: همانطور که مذاکرات اخیر و شروع مذاکره با تایید رهبری بوده است به سخنان رهبری درباره اعلام پذیرش حق غنی‌سازی که توسط سلطان قابوس به ایشان اعلام شد، اشاره کرد و گفت: رهبری آن زمان مذاکرات را بدون پیش شرط پذیرفتند و کل برجام نیز با نظر ایشان انجام شد.

او تصریح کرد: رهبری برجام را خواندند و دستور اجرا دادند اما با توجه به شرایط امروز وقت خوبی برای مذاکره نیست. اگر بخواهیم الان مذاکره کنیم، در موضع بالا نیستیم و ممکن است آسیب ببینیم!

مطهری در ادامه تاکید کرد: با توجه به شرایط خود و قدرت اقتصادی که در دنیا داریم باید قبول کنیم که خیلی شرایط مذاکره نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا