ایرانجهان

تجمعات و تظاهرات ایرانیان و کنشگران نقاط مختلف جهان در همبستگی با خیزش مردمان ایران

در هشتمین هفته از ادامه خیزش سراسری ایران، کنشگران و ایرانیان در کشورهای مختلف جهان در همراهی با معترضان ایران تجمع و تظاهرات کردند.

در استرالیا، ایرانیان مقیم بریزبن با اجرای پرفورمنس‌هایی به کشتار مردم در سیستان و بلوچستان و صدور حکم اعدام برای بازداشت شدگان خیزش انقلابی مردم ایران اعتراض کردند.

حمله به تحصن‌کنندگان در آلمان

در آلمان، ایرانیان در برلین در اعتراض به کشتار شهروندان در سیستان و بلوچستان در دروازه براندنبورگ تجمع کردند و یکی از حاضران با لباس بلوچی رقصی شبیه ویدیوی منتشر شده از خدانور لجه‌ای را اجرا کرد.

در حالی که تحصن اعضای گروه فمینیستا در اعتراض به سرکوب خیزش مردم ایران مقابل دفتر حزب سبز آلمان همچنان ادامه دارد، دو نفر از این تحصن‌کنندگان شنبه شب به وقت محلی هدف حمله قرار گرفتند. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر، افراد دیگری نیز به دلیل شرکت در تجمعات علیه جمهوری اسلامی، مورد حمله قرار گرفته بودند.

بریتانیا

 

فعالان و ایرانیان مقیم لندن مقابل سفارت جمهوری اسلامی تجمع اعتراضی برگزار کردند و با برگزاری تظاهرات به سمت پارلمان بریتانیا حرکت کردند.

تظاهرات‌کنندگان با شعار علیه جمهوری اسلامی، از دولت و پارلمان بریتانیا خواستند فشارها را علیه حکومت ایران افزایش دهند.

ایتالیا

طبق ویدیوی منتشر شده، ایرانیان مقیم ایتالیا در تورین روز شنبه تظاهراتی گسترده را در حمایت از خیزش مردم ایران برگزار کرده و و شعارهایی از جمله «اگرچه دوریم از وطن،‌ پشت شماییم هم‌وطن» سر دادند.

سوییس

ایرانیان مقیم سوئیس در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در شهر برن تجمع کرده و شعارهایی از جمله «این آخرین پیامه، هدف کل نظامه» سر دادند.

سوئد

صدها نفر از فعالان و ایرانیان در شهر مالمو سوئد در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران تظاهرات کردند. در تجمعی که پیش از این تظاهرات برگزار شد، یکی از سخنرانان درباره حکم اعدام الهام چوبدار و زهرا صدیقی همدانی، دو کنشگر کوییر در ایران، ابراز نگرانی کرد.

 

بلغارستان و دانمارک

 

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد ایرانیان مقیم بلغارستان پس از تجمع اعتراضی در حمایت از خیزش انقلابی علیه جمهوری اسلامی،‌ روز شنبه پارچه‌های سفیدی روی ساختمان سفارت ایران در صوفیه نصب کردند که روی آن‌ها شعار «زن زندگی آزادی» نوشته شده است.

در دانمارک نیز ایرانیان شهر آرهوس در حمایت از خیزش انقلابی مردم ایران تجمع کردند.

آمریکا

ایرانیان و فعالان واشینگتن دی‌سی در هشتمین هفته متوالی از تظاهرات خود در همراهی با خیزش انقلابی ایران، با عبور از مقابل سفارتخانه‌های ۴۰ کشور مختلف، از آنها خواستند روابط دیپلماتیک خود را با جمهوری اسلامی قطع کنند.

همچنین در یازدهمین روز از تحصن فعالان ایرانی مقابل کنگره آمریکا، جمعی از ایرانیان بیستمین سالگرد تولد آراد زارعی، ازقربانیان پرواز اوکراینی، را با حضور پدرش مهرزاد زارعی، گرامی داشتند و به اجرای موسیقی و سخنرانی پرداختند.

کانادا

در تورنتو، هزارن نفر از ایران و کنشگران در تجمعی به سخنرانی در حمایت از خیزش سراسری ایران و اجراهای هنری پرداختند. تجمع‌کنندگان همچنین با برگزاری تظاهرات در مرکز این شعر، شعارهای «زن، زندگی، آزادی» سر دادند.

هزاران نفر از ایرانیان و فعالان کانادا در ونکوور نیز در همبستگی با خیزش انقلابی مردم ایران تجمع و تظاهرات برگزار کردند. در این تظاهرات رییس شورای شهر ونکوور و نمایندگان چند اتحادیه کارگری بزرگ کانادا شرکت کردند و گروه‌های مختلف نیز اجرای هنری داشتند.

در همین حال، تیمی از وکلا در کانادا در هماهنگی با گروهی از وکلا در ایران و آمریکا با راه‌اندازی کارزاری در حال شناسایی و اقدام علیه وابستگان به جمهوری اسلامی در کانادا هستند. هدف این کارزار اخراج اعضای غیرشهروند سپاه، بسیج و گشت ارشاد از کانادا و برخورد با شهروندان کانادایی است که با سپاه پاسداران همکاری می‌کنند.

رامین ژوبین، عضو تیم وکلای این کارزار، گفت در این اقدام که با حمایت کنشگران از طیف‌های مختلف سیاسی در جریان است، تا کنون بیش از ۶۰ پرونده در حال بررسی هستند و برخی از آنان نیز به مرحله اجرایی رسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا