اجتماعیاقتصادایران

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی احواز مقابل اداره کار

صبح امروز جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی استان احواز با تجمع مقابل اداره کار این استان، خواستار بهبود وضعیت شغلی و معیشتی خود شدند.

با گزارش ایلنا حاضران در این تجمع، که روز شنبه ۱۰ خرداد برگزار شد با بیان اینکه از اداره کار درخواست داریم به مطالبات جدی ما رسیدگی کند، خواستار «اجرای طرح طبقه‌بندی [مشاغل] طبق بخشنامه تایید شده دیوان عدالت اداری و آرا گرفته شده از مراجع حل اختلافات اداره کار» شدند

کارگزاران مخابرات روستایی همچنین خواستار «همسان‌سازی حقوق و دادن رفاهیات برابر دیگر پرسنل طبق عرف کارگاه برابر قانون کار» شدند

در دیگر مطالبات کارگزاران «صدور  احکام کارگزینی با توجه به اینکه کارگزاران، قرارداد دایم شده‌اند و قرار گرفتن آنها برابر دیگر پرسنل در چارت سازمانی» است.

آنها همچنین خواستار «به‌روز شدن تمامی معوقات بیمه همکاران» شدند و افزودند « با توجه به اینکه بعد از ۸۸ مخابرات خصوصی شده و مکلف است تمامی مبالغ بیمه سهم کارگر و کارفرما برعهده مخابرات است.»

در پایان «با توجه به اینکه همکاران اکثرا در شرف بازنشستگی هستند باید ما‌به‌التفاوت مزد گروه محاسبه و هزینه بیمه را مشخص کنند و طبق گروه و مزد تعیین شده در حل اختلاف ها توسط بیمه تامین اجتمایی توسط مامورین بیمه محاسبه و اعمال شود؛ همچنین بیمه ۴ درصد سختی کار نیز باید تعیین تکلیف شود.»

پیش‌تر  کارگزاران مخابرات روستایی ایران در نامه ای خطاب به وزیر ارتباطات خواستار عقد قرارداد دائم با مخابرات و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل شده بودند.

آنها در این نامه خطاب به وزیر ارتباطات وقت گفته بودند «آیا ذهنیتی واقعی و بدون تبعیض از طرف مخابرات وجود دارد که بخواهد برای همیشه این مسئله را پایانی به آن ببخشد؟ آیا و آیاهای دیگر….»

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا